Youth voices on Climate change. Briggen Tre Kronor seglar till Köpenhamn

Presslunch den 1 december i Malmö

Välkommen på presslunch! Briggen Tre Kronor seglar till klimatkonferensen COP15. Vår last är de ungas röster. I vår film (bifogas) kan du se unga från alla världens hörn tala om klimathotet. Vi anser att politikerna måste ha de framtida generationernas rätt till en frisk planet för ögonen när de fattar sina beslut vid COP15. På presslunchen kommer Briggen även att mottaga svenska Naturskyddsfäreningens klimatstafettpinne som vi kommer att segla med till COP15.

Plats: Krankajen 31 i Malmö hamn

Tid: 11.30-12.30

Anmäl gärna om du har möjlighet att delta till Rebecca Krus:

tel: 0709-201 402

e-post: rebecca.krus@briggentrekronor.se

• Skåne

Briggen Tre Kronor AB verkar som en ambassadör för Östersjöregionen, med fokus på att stimulera tillväxt och entreprenörskap, främja Östersjöns miljö och utveckla unga människors samverkan och ledarskap. Verksamheten har utvecklats till en uppskattad kommunikationsplattform för näringsliv, politiker och organisationer. Almedalen, Volvo Ocean Race i Stockholm, The Tall Ships´ Races i Östersjön, ministermötet om EU:s Östersjöstrategi samt ett antal anlöp i hamnar längs den svenska ostkusten är några exempel på framgångsrika möten och evenemang under 2009.

Fartyget Tre Kronor af Stockholm sjösattes 2005 och genomförde sin jungfrusegling 2008, och har av internationell expertis bedömts vara ett av de mest välbyggda träfartygen i världen. Kronprinsessan Victoria är fartygets gudmor.