Större chans att göra ett klipp under hösten

Sommaren är snart över och bland det sista som finns i huvudet är troligen tankarna på att köpa en gräsklippare. Men faktum är att det kan vara bästa tiden på året för att göra ett klipp och få en ny gräsklippare till ett bra pris. Med motortillverkaren Briggs & Strattons märkesneutrala köpguide på www.Grasklipparguiden.nukan man få hjälp med att hitta rätt bland alla olika sorters gräsklippartyper.

Framför allt som förstagångsköpare kan det vara svårt att veta vilka faktiska behov man har och vilken gräsklippare man ska välja. Därför har motortillverkaren Briggs & Stratton utvecklat webbplatsen www.Grasklipparguiden.nu med en märkesneutral köpguide som hjälper köparen att hitta rätt bland alla olika gräsklippartyper.

– Om man funderar på att skaffa en gräsklippare är det faktiskt perfekt köpläge nu under hösten då försäljarna gärna vill tömma sina lager och ofta erbjuder rabatter. Med Gräsklipparguidens märkesneutrala köpguide har vi strävat efter att göra det så enkelt som möjligt att hitta rätt typ av gräsklippare för olika behov, säger Magnus Persson, Operations & Sales Manager Scandinavia, Briggs & Stratton.

Det finns tre olika huvudtyper av gräsklippare; gågräsklippare, robotklippare och åkgräsklippare. Att hitta rätt gräsklippare för sina behov handlar delvis om hur stor yta som ska klippas, hur terrängen ser ut och hur mycket tid man vill lägga ned på gräsklippning – samt givetvis vilken budget man har avsatt för köpet. Gräsklipparguidens märkesneutrala köpguide ger tips om alla typer av gräsklippare från handdrivna gågräsklippare till större frontriders, vilket underlättar valet av rätt gräsklippare.

Köpguiden finns på www.Grasklipparguiden.nu/kopguide/

För frågor kontakta:
Magnus Persson
Operations & Sales Manager Scandinavia
Tel: 070 554 34 50
persson.magnus@basco.com

• Trädgård

• briggs & stratton
  • gräsklippare
  • köpguide

Briggs & Stratton är världens största tillverkare av luftkylda bensinmotorer för utomhusmaskiner. Huvudkontoret ligger i Milwaukee, USA. Företaget designar, tillverkar, marknadsför, och tillhandahåller service för dessa produkter åt tillverkare (OEMs) världen över. Mer information finns på vår webbplats www5.briggsandstratton.com/eu/se