Julklappsshopping i sista minuten för bekväma

Konkurrensen är skarp om julklappsköparnas plånböcker. Ett nytt grepp är julklappsleveranser ända hem till dörren. För den som är sent ute kan klappen säkras dagen före dopparedagen.

Det finns alternativ för dem som är sent ute och vill göra sin sista-minutenshopping utan att trängas i butikerna. I klädbutikerna Nelly.se och Stylepit.se går det att shoppa i sista minuten med hemleverans.

Från Nelly kan kunderna få sin beställning hem till dörren på kvällen nästa dag i storstadsområden i Sverige, Norge och Danmark. Leveranserna sker även lördagar. Paketen kan levereras så sent som på kvällen den 23:e december.

- Julen är en viktig och intensiv period i handeln. I år förväntas julhandeln via nätet att slå nya rekord, trots att den ofta tar slut flera dagar innan jul. Nu förlänger vi julhandeln på nätet, säger Mathias Parkhagen på Nelly.

Hos Stylepit.se kan kunderna få fri leverans hem innan jul, även på kvällen, i Stockholm, Göteborg och Malmö.

- Köparna vill ha bekvämlighet när de handlar och vad kan vara enklare än att få paketen ända hem till dörren? Det är lika smidigt att handla på webben som i vanlig butik, men man slipper stressen och trängseln på utlämningsställena, säger Sïmon Saneback på Stylepit.se.

För mer information, kontakta
Johan Holgersson, kommersiell chef Bring Parcels Express, +46 709 75 66 20, johan.holgersson@bringexpress.com

• Transport

• hemleverans