Bringfeldt Innovation tar in 2,5 miljoner och nyanställer

Jönköpingsföretaget Bringfeldt Innovation tar in 2,5 miljoner kronor för lansering av företagets produkt inom dokument och ärendehantering – EaseUP.

Investeringen görs av Almi Invest och regionala affärsänglar tillsammans med bolagets ledning.
Bringfeldt Innovation www.bringfeldt.se som arbetar med att realisera idéer, i huvudsak inom IT, har fått en flygande start och gått från 0 till 10 anställda på ett knappt år. Bolaget kommer framöver behöva växa ytterligare med personal inom utveckling samt sälj-/marknadsområdet.

Nu när vi kan börja sälja vår produkt EaseUP börjar en spännande fas. I de små tester vi gjort har intresset varit enormt. Att vi även erbjuder hårdvara som tillägg till produkten verkar vara uppskattat hos kunderna förklarar Karl-Anders Bringfeldt, bolagets grundare.

Nästa steg för Bringfeldt Innovation är att inleda produktlanseringen och rekrytera för att bygga upp en sälj/marknadsavdelning inom företaget.

Bringfeldt Innovation är en del av inkubatorsprogrammet på Science Park.

"Utmanar sättet vi arbetar på idag”

På Bringfeldt Innovation är vi dedikerade åt att realisera idéer. Vi är ett växande företag som håller oss i framkant vad gäller teknik och innovationer. Med hjälp av vårt duktiga team med spetskompetens inom mjukvaru- och affärsutveckling ser vi både våra och kundens idéer växa och bli verklighet.

Vår tjänst EaseUP är till för företag och personer som behöver kunna editera och dela ett dokument, signera med fullt juridisk signatur samt vid behov kunna skicka det vidare på ett säkert sätt, utan att behöva använda e-post eller andra avlyssningsbara lösningar. Man kan dessutom göra det på tid och plats som passar personen i fråga och behöver inte vara bunden till kontoret.

EaseUP är en lösning för en internationell marknad där företag/organisationer skapar kontoabonnemang och nyttjar olika tjänster och funktioner utifrån sina egna behov.

Karl-Anders Bringfeldt

VD 073-326 07 71