SOS Alarm Sverige testar ett nytt beslutstöd utvecklat av Bringfeldt Innovation

Vi har fått uppdraget att ta fram en ny applikation som ska hjälpa SOS Alarm och deras larmoperatörer att identifiera den medicinska risken hos den som ringer. Via ett aktivt beslutstöd, som bygger på vitalparametrar, specifika sökord och på vad som kommer upp under samtalet, föreslår systemet en medicinsk risknivå för den aktuella patienten.

Systemet nyttjar en telefonanpassad version av RETTS® triage-algoritm. RETTS®-algoritmen används idag på alla svenska akutsjukhus och applikationen ska nyttjas i en vetenskaplig studie under hösten 2015 där man ska ställa RETTS mot det befintliga index som SOS operatörer använder idag, för att utvärdera de båda.

– SOS Alarm arbetar kontinuerligt med utveckling av verktyg och metoder, och med denna applikation tar vi ytterligare ett steg på vägen att hjälpa våra larmoperatörer leverera en hög kvalitet säger Ulrika Bergvall, verksamhetschef SOS Vård.

-Vi är glada över att ha fått SOS Alarms förtroende i denna viktiga utvecklingsfråga och ser fram emot ett fortsatt gott samarbete säger Karl-Anders Bringfeldt.
För oss på Bringfeldt Innovation betyder ordern från SOS Alarm att vi behöver anställa fler utvecklare. Kort sagt kan man säga att företaget har fått en väldigt bra start.

"Utmanar sättet vi arbetar på idag”

På Bringfeldt Innovation är vi dedikerade åt att realisera idéer. Vi är ett växande företag som håller oss i framkant vad gäller teknik och innovationer. Med hjälp av vårt duktiga team med spetskompetens inom mjukvaru- och affärsutveckling ser vi både våra och kundens idéer växa och bli verklighet.

Vår tjänst EaseUP är till för företag och personer som behöver kunna editera och dela ett dokument, signera med fullt juridisk signatur samt vid behov kunna skicka det vidare på ett säkert sätt, utan att behöva använda e-post eller andra avlyssningsbara lösningar. Man kan dessutom göra det på tid och plats som passar personen i fråga och behöver inte vara bunden till kontoret.

EaseUP är en lösning för en internationell marknad där företag/organisationer skapar kontoabonnemang och nyttjar olika tjänster och funktioner utifrån sina egna behov.

Karl-Anders Bringfeldt

VD 073-326 07 71