Pressmeddelande -

all i need är inspiration – en superdryck som gör skillnad både på insidan och utsidan

Föreställ er en produkt skapad av två vänner med en önskan om att öka människors medvetenhet om hållbarhet och ekologisk mat. Först genom att erbjuda skolor,universitet och företag automater med endast ekologiska produkter, och sedan genom att fylla ett gap på marknaden och skapa en dryck på naturliga ingredienser och med ett budskap. En dryck som inte bara smakar gott och gör bra, utan även står för bra saker – där har ni all i need.

-Vi har sett ett ökat fokus på identitet vid konsumenters val av produkter.Man nöjer sig idag inte bara med en produkt som smakar bra och är ekologisk, utan man söker ofta en produkt som återspeglar ens värderingar och det man står för. all i need är inte bara en produkt som är Ekologisk, Fairtrade-märkt ochVegansk, utan den har även en berättelse och en filosofi bakom sig som tilltalar dagens medvetna konsumenter, säger Louise Eklund, brandmanager för all i need i Sverige.

Ett recept utan tillsatt socker

Vi gillar att all i need har en ingrediensförteckning med få ingredienser och utan konstigheter. Téet är bryggt på hela ekologiska teblad från Kina med en metod som använder tre gånger så mycket te som i andra tedrycker. Den är naturligt sötad med ekologiska gavejuice ifrån Mexico,och är även boostad med aromer ifrån jasminblomman, ingefära, aroniabär och acaibär. Att téet, agavejuicen och ingefäran dessutom är Fairtrade-certifierade innebär att man skapar förutsättningar för odlare och anställda att förbättra sina arbets-och levnadsvillkor. Något vi naturligtvis är mycket stolta över att kunna bidra till.

Driver projekt för att skapa förändring med fokus på ekologiskt och empowerment. all i need’s filosofi är holistisk och de tror på möjligheten att göra en förändring i hela produktens rörelsekedja. En del av det engagemanget ligger i ekologisk odling och Fairtrade-märkta produkter, den andra i barn och ungdomars möjligheter till utbildning – all i need is empowerment. Idag går därför 25 Euros av varje pall som säljs till ett barns utbildning i en månad. Under 2014 innebar detta att 60 barn fick möjligheten till att jobba mot en bättre framtid.

allineed250ml/burk
Förpackning24burkar/kartong
Rek.pris25SEK/st
Kalorier102kj(24kcal)
www.allineed.sk

För ytterligare information kontakta:

Louise Eklund, Nordic Brand Manager, tel.0730456888

SeniaJohansson, Ph.D.(Pharm)/Chief Medical & Regulatory Officer, tel.08-4127218

Gunilla W.Kadmark,Assistent, Bringwell AB,tel.08-4127212

Bilder hittas på:http://www.bringwell.com/bw_vendor/ovriga-produkter-2/?ckvendor=1

Fakta:

• all i need kommer att finnas i Life och i ett urval av andra hälsobutiker.
  • Konsumentkontakt: Bringwell Sverige AB, 0515-77 78 79.

• all i need
  • ekologisk
  • ekologisk dryck
  • grönt te

Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.