Lindra oron och somna lättare!

Alla människor behöver inte samma mängd sömn, men de allra flesta behöver mellan 6 och 9 timmar. Tillfälliga sömnsvårigheter är inget att oroa sig för, men det kan få konsekvenser för ditt allmäntillstånd och din psykiska hälsa om du inte får tillräckligt med sömn i längre perioder.

Yttre och inre störningar

Det finns många olika orsaker till insomningsbesvär. Det kan vara yttre störningar, såsom ljud antingen från trafik eller från snarkningar från den som sover bredvid, och då hjälper ofta öronproppar. Det finns även inre orsaker till insomningsbesvär, såsom oro.

Tillfällig lindrig oro är något som uppkommer vid specifika tillfällen och som varar i avgränsade perioder exempelvis flygrädsla inför en resa, scenskräck inför en presentation eller ”tentaångest”. Denna typ av oro är inte farlig, men kan ha negativ inverkan på din sömn.

Passionsblommans lugnande egenskaper

Passionsblomman, Passiflora incarnata, användes redan av aztekerna på 1500-talet. Idag finns passionsblommans extrakt i det receptfria läkemedlet Pascoflair, som används för att mildra lindrig oro och därmed kan hjälpa dig att somna vid tillfälliga insomningsbesvär. Pascoflair är ett traditionellt växtbaserat läkemedel och grundas på erfarenhet av långvarig användning. Välkommen att testa det naturliga sättet att finna ro och somna.

Pascoflair finns att köpa på samtliga apotek och på alla välsorterade hälsokostbutiker.

För mer information, kontakta; A

Anna Block, Nordic Brand Manager, Bringwell Sverige AB, tel. 08-412 72 33

Gunilla W. Kadmark, Executive Assistant, Bringwell AB, tel, 08-412 72 12

Fakta:

Ca pris i handeln: Pascoflair 30-pack: 119:-, Pascoflair 100-pack: 319:-

Konsumentkontakt: Bringwell Sverige AB, 0515-77 78 79, www.bringwell.com

Pascoflair är ett traditionellt växtbaserat läkemedel använt vid lindrig oro och tillfälliga insomningsbesvär. Indikationerna för ett traditionellt växtbaserat läkemedel grundar sig uteslutande på erfarenhet av långvarig användning. Rekommenderas inte till barn under 12 år. Kontakta läkare om symptomen kvarstår eller förvärras efter 2 veckors behandling. Läs bipacksedeln noga innan användning

• passionsblomma
  • insomningssvårigheter
  • sömnbrist

Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.