Nu blir det enklare att lindra förkylningen!

I genomsnitt är vi förkylda tre år av våra liv, ofta med svullna bihålor och täppta näsor. Nu på hösten blir många förkylda och för att göra Sinupret Forte mer lättillgängligt lanserar vi nu Sinupret Forte 20 tabletter på Coop och ICA i vecka 42! På så vis blir det enklare att lindra förkylningarna.

Ta Sinupret Forte vid förkylning

Sinupret Forte är ett receptfritt läkemedel i tablettform mot förkylningsbesvär i näsa och bihåla. Vid förkylning svullnar ofta slemhinnorna vilket kan täppa igen bihålorna. När slem samlas så kan trycket i näsa och bihåla stiga, vilket ofta medför en tryckande smärta och ett obehag för den som är förkyld.

När förkylningen är framme

Tänk på att vila är viktigt om förkylningen bryter ut, och att tvätta händerna ofta för att inte smitta andra. Lyssna på kroppen, och ta dig an dagen tillsammans med Sinupret Forte.

Sinupret Forte finns nu att köpa på apotek, hälsokostbutiker, samt i dagligvaruhandeln.

För mer information, kontakta;

Anna Block, Nordic Brand Manager, Bringwell Sverige AB, tel. 08-412 72 33

Gunilla W. Kadmark, Executive Assistant, Bringwell AB, tel, 08-412 72 00

Fakta:

Ca pris i handeln: Sinupret Forte, 20 tabletter, 99.-

Konsumentkontakt: Bringwell Sverige AB, 0515-77 78 79, www.bringwell.com

Sinupret Forte är ett växtbaserat läkemedel för lindring av symtom i näsan och dess bihålor vid förkylning. Dragerade tabletter. Sinupret Forte bör inte användas längre än 2 veckor. Kontakta läkare om symtomen kvarstår längre än två veckor eller återkommer periodvis. Rekommenderas inte barn under 12 år, gravida och ammande. Läs bipacksedel noga.

• förkylning
  • bihålor
  • lindra förkylning

Bringwell AB (publ) är en av de ledande försäljnings- och marknadsorganisationerna för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och egna varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.

Anna Block

Nordic Brand Manager 08-412 72 33