Stärkande droppar för dig som vill ha järnkoll – IronVital

Många av oss kommer någon gång i livet att känna ett behov av järntillskott, särskilt menstruerande och gravida kvinnor. Ibland kan kroppen ha ett ökat behov av järn, till exempel när du tränar hårt, äter en ensidig kost, alternativt är vegetarian som inte äter kött eller fisk, eller om du är glutenintolerant. Sammanfattningsvis, många kan komma att ha ett ökat järnbehov någon gång under sin livstid.

Rödbeta - trenden har även nått järntillskott

Bringwells målsättning är att förbättra människors hälsa och livskvalitet genom högkvalitativa egenvårdsprodukter, och alltså erbjuda produkter som ska göra skillnad i människors vardagshälsa. Därför lanserar vi nu IronVITAL® F: ett naturligt järntillskott baserat på rödbeta. IronVITAL® F tillverkas av det tyska bolaget Hübner, som har lång erfarenhet av kosttillskott, läkemedel, och medicintekniska produkter.

Vad är Iron VITAL® F?

IronVITAL® F är ett flytande järntillskott, baserat på rödbeta och äpple. Den är mild och god i smaken. Produkten innehåller utöver järn även vitamin C som ökar järnupptaget och niacin (vitamin B3).

IronVITAL® F bidrar till ett dagligt tillskott av järn och innehåller järn i tvåvärdig form (järn-II-glukonat). Detta absorberas lätt av kroppen, speciellt eftersom den är i kombination med vitamin C. IronVITAL® F är fri från konserveringsmedel och alkohol. Även den som är laktos- eller glutenintolerant kan ta IronVITAL® F.

Iron Vital F lanseras i Sverige och i Norge och finns att köpa i alla välsorterade hälsokostbutiker.

För mer information, kontakta;

Anna Block, Nordic Brand Manager, tel. 08-412 72 33

Gunilla W. Kadmark, Executive Assistant, tel. 08-412 72 12

Erika Bennerholt, VD Bringwell Sverige AB, tel. 08-412 72 00

Fakta:

Ca pris i handeln: Iron Vital F, 250 ml: 135:-

Konsumentkontakt: Bringwell Sverige AB, 0515-77 78 79, www.bringwell.com

Kosttillskott bör inte användas som ersättning för en varierad kost och en hälsosam livsstil.

• flytande järn
  • järntillskott
  • ökat järnbehov

Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.