Pressmeddelande -

Välsmakande tuggtabletter för dig som vill ha järnkoll! Iron VITAL M: Ny produkt på apotek och hälsofack!

Tuggtablett – nu även för järntillskott

Bringwells målsättning är att förbättra människors hälsa och livskvalitet genom högkvalitativa egenvårdsprodukter. Det ska vara enkelt att ta de kosttillskott man behöver. Därför lanserar vi nu IronVITAL® M: ett järntillskott som tuggtablett! Iron VITAL® M tillverkas av det tyska bolaget Hübner, som har lång erfarenhet av kosttillskott, läkemedel och medicintekniska produkter.

Vad är Iron VITAL® M?

Iron VITAL® M är ett järntillskott i välsmakande tuggtabletter. Den har en mild och aningen syrlig smak av hallon och svartvinbär. Produkten innehåller utöver järn, som hjälper vid bl.a. trötthet, även vitamin C som ökar järnupptaget och folsyra.

Iron VITAL® M bidrar till ett dagligt tillskott av järn och innehåller järndifosfat. Den passar även dig som är vegetarian och laktos- eller glutenintolerant.

Iron Vital M lanseras i Sverige och finns att köpa på Apoteket AB, Kronans Apotek, Lloyds Apotek och i alla välsorterade hälsokostbutiker.

För mer information, kontakta;

Anna Block, Nordic Brand Manager, tel. 08-412 72 33

Gunilla W. Kadmark, Executive Assistant, tel. 072-705 85 00

Fakta:

Ca pris i handeln: Iron Vital M, 30 tabletter: 169:-

Konsumentkontakt: Bringwell Sverige AB, 0515-77 78 79, www.bringwell.com

Järn bidrar till att minska trötthet och utmattning. Kosttillskott bör inte användas som ersättning för en varierad kost och en hälsosam livsstil. Gravida kvinnor bör alltid rådgöra med läkare innan användning av kosttillskott.

• menstruerande kvinnor
  • järntillskott
  • tuggtabletter
  • gravida
  • järnbrist

Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.