WNT lanserar produkter i sitt Ready-to-go sortiment!

Många svenskar lever idag i en ganska hektisk tillvaro med många ”måsten”. Förutom arbete, hem och familj vill vi även hinna med fritidsintressen, vänner och bekanta, och helst även regelbunden träning och motion. WNT är ett enkelt näringstillskott för aktiva människor på språng.

Nu kompletteras sortimentet med tre färdigblandade drickor.

Tidigare i år lanserade WNT tre nya bars och nu kompletteras alltså sortimentet med tre färdigblandade drickor. Ett välavvägt och balanserat mellanmål är perfekt när man är på språng mellan olika aktiviteter. Om man dessutom tränar aktivt kan mellanmålet också fungera som energirik uppladdning eller återhämtning på väg till eller från träningspasset. Protein ger musklerna en möjlighet att återhämta sig efter fysisk träning eftersom protein bidrar till att bibehålla och öka muskelmassan.

- Vi ser en ökande trend på marknaden för Ready-to go produkter. Naturligtvis kan du ta med dig keso och bär som mellanmål till jobbet eller till gymmet, men idag lever många svenskar ett ganska stressig liv och därför vill vi på WNT ge konsumenten ett enklare alternativ för att underlätta i vardagen, säger Johanna Jonsson, Produktchef WNT

Lätt att välja

Precis som för WNT bars är drickorna uppdelade i olika kategorier för att underlätta för konsumenten att välja rätt produkt för sitt specifika mål. BUILD (WNT Recovery Shake) är en proteinrik dryck kompletterad med kolhydrater. Protein bidrar till muskeltillväxt och passar bra till den som tränar hårt. SHAPE (WNT Protein Shake och WNT Protein Smoothie) har ett högt proteininnehåll och låg sockerhalt. Perfekt för den som vill forma kroppen med bibehållen muskulatur. Protein Smoothie har dessutom ett högt fruktinnehåll.

WNT drickor lanseras i Sverige i april och kommer att finnas i alla välsorterade gym och hälsokostbutiker.

För mer information kontakta:

Johanna Jonsson, Brand Manager, tel. 0515-77 78 68

Senia Johansson, Ph.D. (Pharm) / Chief Medical & Regulatory Officer, tel. 08-412 72 18

Gunilla W. Kadmark, Assistent, Bringwell Sverige AB, tel. 08-412 72 12

Fakta:

• WNT Recovery Shake, WNT Protein Shake och WNT Protein Smoothie riktar sig till alla som tränar och motionerar regelbundet.

• Ca pris i handeln: 25 kr för Recovery Shake, 29 kr för Protein Shake och 35 kr för Protein Smoothie.

• Konsumentkontakt: Bringwell Sverige AB, 0515-77 78 79.

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Bringwell AB (publ) är den ledande försäljnings- och marknadsorganisationen för egenvårdsprodukter på den nordiska marknaden. Bringwell arbetar med såväl egna som inlicensierade produkter och varumärken. Vår strategi är att leda utvecklingen på egenvårdsmarknaden genom bl.a. innovativa produkter. Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North och Mangold Fondkommission AB, tfn. 08-503 015 50, är dess Certified Adviser.