Brion från 0-100 på 2 år

Brion från 0-100 på 2 år

Brion Installation & Service startades 2017 i oktober med i princip noll anställda och ett omöblerat kontor brevid en soptipp i Mölndals utkanter. Idag 2 år efter starten har Brion i skrivande stund 105 anställda och är placerat i Mölndal, Borås, Trollhättan, Kungsbacka och Malmö samt är 8 aktiva bolag där Brion Solenergi och Brion VS Malmö är dom senast startade bolagen. Brion omsätter enligt senaste prognoserna över 200 miljoner 2019 och orderstocken fortsätter att växa.

Brion har de senaste månaderna tagit in projekt för över 105 miljoner där Brion Ventilation har tagit Wallenstam Arena (5,5 milj) beställare Flodéns, Borås Arena (6 milj) beställare RO-Gruppen, Geeley etapp 3 (17 milj), Projekt Kviberg (5milj) och Westpack (3milj) beställare BRA Bygg, Hammarkulletorget (2,5 milj) och Mandolingatan (6,5 milj) beställare Tornstaden.

Brion Rör har tagit Villa Kviberg äldreboende och Landevi Gårdar hyreslägenheter för Skanska (7 resp 9 milj), Nääs Fabriker (9milj) beställare Nääs fabriker, Projekt Kviberg (3milj) och Westpack (2,5milj) Beställare BRA Bygg, Kolla Parkstad hyreslägenheter i Kungsbacka (4,5 milj) och Danska vägen Stamrenovering 158 lägenheter (15 milj) beställare Flodéns, Långströmsgatan stamrenovering på Hisingen 48 lägenheter (3,8 milj)beställare SA Bygg, Stora Höga 68 hyreslägenheter för Teambuilder (6 milj).

”Det ligger ett effektivt och målinriktat arbete bakom vår expansion. Vi har en affärsplan som vi gemensamt tagit fram och som vi följer noggrant, lägg där till alla våra nu över 100 fantastiska medarbetare och vad dom dagligen presterar för våra kunder, där är anledningen till att vi trivs på jobbet, att vi växer och att vi är lönsamma”. säger Anders Bådholm Vd på Brion Invest.