Brion Installation & Service startar energi och konsultverksamhet

Brion Installation & Service startar energi och konsultverksamhet

Brion Installation & Service startar energi och konsultverksamhet.

Brion Teknik AB har nyligen startat sin energi & konsultverksamhet, under ledning av Johan Friberg. Johan har gedigen erfarenhet av energiprojekt i olika former, både från sin tid på Gk och Bravida. Johan har även en konsultbakgrund från sin tid på Andersson & Hultmark.

”Att ha intern tillgång till spetskompetens inom såväl energi som övriga VVs konsult områden bygger en enorm styrka och ett stort värde till alla våra kunder. Energisidan kommer som affärsgren att bygga många bra affärer och vi ser en stark efterfrågan inom detta område. Konsultverksamheten kommer löpande att byggas upp i den takt vi jobbar med projekt i tidiga skeden, det är just där som vi är i behov av en egen konsultverksamhet.” säger Lennart Karlsson på Brion

”Det skall bli fantastiskt roligt att få sätta tänderna i den utmaning Brion har gett mig. Jag tror väldigt mycket på det kundnära sätt Brion arbetar. Här vill jag vara med. Energifrågor är något jag brinner för. Att kunna skapa affärer som gynnar både oss och kunden är väldigt givande.” säger Johan Friberg. Vidare trycker Johan på värdet av en egen konsultverksamhet ”Jag är övertygad om att en egen konsultverksamhet är en av nycklarna till att tydligt etablera rätt kvalitet och hög effektivitet på våra leveranser såväl inom entreprenader i tidiga skeden som i vår serviceverksamhet. Att kunna ta fram och äga sina egna energi och VVs lösningar tillför värde både för oss och för kunden.”

Frågor angående Brion Teknik besvaras av Lennart Karlsson och Johan Friberg

Email: lennart.karlsson@brion.online / johan.friberg@brion.online