Brion Installation & Service Trollhättan ökar Volymen

Brion Vs i Trollhättan under ledning av Johan Wennberg, ökar på volymen med två nya bostadsprojekt. Projekten har en volym och cirka 13 miljoner och kommer att sysselsätta ca 2-4 man. Båda projekten har påbörjats i en projekteringsfas och snart startar produktionen. Färdigställandet för båda projekten sker under 2020.

Brf Lodjuret ett nybyggnadsprojekt om 39 lägenheter placerat strax intill centralstationen. Beställare är Erlandsson Bygg och byggherre är Johans tidigare arbetsgivare Anders Hammar på Hammar Nordic.

Brf Turbinen är en nybyggnad och ombyggnad av 69 lägenheter i en lite exklusivare stil så kallad ”Manhattan” eller ”Warehouse” stil. Beställare är Peab och byggherre är Peab bostad.

”Vi på Brion Trollhättan tar oss framåt med både nyanställningar och nya projekt. Att få förtroendet att utföra rörinstallationerna på både turbinen och lodjuret känns riktigt roligt. När vi får vi chansen att visa vad vi går för hos förtroende kunder känner jag att vi e på rätt spår ” säger Johan Wennberg på Brion Trollhättan

”Det känns jätteroligt att jag, Johan och Christer Karlsson på Brion kan jobba ihop igen. Vi har utfört en del projekt ihop tidigare men detta är första gången vi jobbar ihop under Brions flaga. Jag har stort förtroende för Johan och Christer. Jag är hoppfull om att detta blir ett bra samarbete” säger Fredrik Hansson på Peab.

Frågor angående ovanstående projekt besvaras av Johan Wennberg

Email: johan.wennberg@brion.online