Foto Jerry Lövberg

Brion Installation & Service Trollhättan Vs tar nya ordrar

Brion Rör i Trollhättan bygger på ytterligare 11,5 miljoner i ordervolym. Bland projekten sticker projektet Kronogårdens höghus ut med en betydande del av denna volym. Alla projekten har gemensamt att dom har en omgående produktions start.

Kronogårdens höghus är ett projekt där AB Eidar, Trollhättans bostadsbolag är byggherre. Totalentreprenör och Brions beställare är Tommy Byggare. Projektet innehåller bland annat en ny ventilationsanläggning, nya köksfläktar och nya mätare för varmvattenförbrukning. Dessa åtgärder kommer att ge fastigheten bättre luftkvalitet och en minskad energiåtgång. Brions åtagande i projektet är energiförbättrande åtgärder på tappvatten, värme och ventilation.

”Jag och Christer är nöjda med att kunna dra in denna volymen så pass omgående efter Brions start i Trollhättan. Vi har medvetet satsat på projekt med en omgående produktionsstart och lyckats väl. Projektet Kronogårdens höghus är vi särskilt nöjda med att landa, det är ett stort projekt där vi känner dem inblandade parterna väl. Vi följer vår expansionsplan och kommer att behöva anställa mer personal till Brion ganska så snart. Vi siktar på att vara totalt 12 anställda vid årsskiftet ” säger Johan Wennberg på Brion rör Trollhättan

”Det känns bra att få jobba med Johan och Christer igen. Vi har stort förtroende för dom. Brion blir ju ett nytt bolag att testa för våran del men vi känner ju de inblandade personerna mycket väl. Johan och Christer har ju sedan tidigare jobbat med AB Eidar vilket gjorde detta valet lätt. Jag är övertygad om att Brion med personal kommer att fungera väl i detta projektet.” säger Jonas Torstensson Arbetschef Trollhättan på Tommy Byggare AB

Frågor angående Brion Rör Trollhättan besvaras av Johan Wennberg

Email: johan.wennberg@brion.online