Brion Installation & Service Ventilation installerar skola i Öjersjö

Brion Ventilation har av Per Jacobsson Bygg i Göteborg fått uppdraget att utföra ventilationen när Storegårdsskolan i Öjersjö byggs om och till. Projektvolymen är på ca 8 miljoner och den totala till och ombyggnaden omfattar ca 3300m2 i olika etapper.

Kontraktet är ett ABT kontrakt och projekteringen är nyligen påbörjad. Montaget börjar även det ganska omgående med rivning. Projektet kommer för Brions del att beröra ca 2 montörer och 1 tjänsteman. Projektet skall så fullt klart 2020-12-31.

”Vi på Brion tar vårt första jobb för Per Jacobsson Bygg i Göteborg och det är vi väldigt glada för. Både Brion och PJ Bygg i Göteborg är ju relativt nystartade så vi har en bra förståelse för vilken insats som krävs i projekten. Projektet är utmanande och lite krångligt i dess olika etapper men det är en utmaning vi på Brion gillar och här gäller det att lyssna både på beställare och slutkund” säger Niclas Engström Vd på Brion Ventilation.

”För oss är detta ett väldigt viktigt projekt, ett av de första stora projekten för vårt nystartade dotterbolag i Göteborg. Brion har visat framfötterna och Niclas har ställt upp och bemött alla de frågor och funderingar vi haft. Vi känner att Niclas och Brion är flexibla och lyhörda. Nu ser vi fram emot ett välskött projekt också.”. Säger Peter Holmner, projektchef för Storegårdsskolan för PJ Bygg.

Frågor angående projektet besvaras av Niclas Engström

Email: niclas.engstrom@brion.online