Ingemar Stenmark, Pernilla Wiberg och Per-Ulrik Johansson slår ett slag för BRIS – nypremiär för BRIS-golfen!

Den 20 augusti är det nypremiär för BRIS-golfen på Ullna GC utanför Stockholm. Idrottshjältar, tv-personligheter och företag tävlar i lag för att bidra till utökade öppettider i BRIS stödverksamhet för barn och ungdomar.

– BRIS ska vara till för barn och unga när de behöver oss och därför utökar vi våra öppettider med sex timmar per dygn från och med i höst, så att barn och unga kan ringa eller chatta med BRIS mellan klockan 10-22 varje dag. BRIS är oerhört tacksamma för den hjälp vi får från alla som medverkar i BRIS-golfen, säger Kattis Ahlström, generalsekreterare BRIS.

Skandia Bank och försäkring är BRIS-golfens huvudsponsor.

-  För barn som hamnar i en svår och utsatt situation och inte känner att de har någon trygg vuxen att vända sig till kan ett samtal med BRIS vara livsavgörande. För oss som försäkringsbolag ser vi hur viktigt det är att fånga upp människor vid första signalen om att man har problem. Att stötta BRIS är också ett sätt för oss att säkerställa att den trygga hamn som BRIS erbjuder finns kvar som stark kraft i samhället. Det kommer också våra 2,3 miljoner kunder till godo, säger Lena Hök, chef Corporate Responsibility Skandia.

De personligheter som slår för BRIS är:

Per-Ulrik Johansson - golfspelare

Steffo Törnqvist – TV-personlighet

Helen Alfredsson - golfspelare

Kenta Magic Nilsson – fd hockeyspelare

Patrik Isaksson – musiker, artist

J-O Waldner – fd bordtennisspelare

Jonas Björkman – fd tennispelare

Mikael Äpplet Apelgren – fd bordtennisspelare

Torgny Mogren – fd längdskidåkare

Pernilla Wiberg – fd alpinskidåkare

Ingemar Stenmark – fd alpinskidåkare

Tomas Brolin – fd fotbollsspelare

Patrik Sjöberg – fd friidrottare

Hasse Brontén - ståuppkomiker

Mårten Andersson – ståuppkomiker

Bengt-Åke Gustavsson – fd hockeyspelare och förbundskapten

Jörgen Persson – fd bordtennisspelare

Daniel Da Silva – dansare

Christine Gandrup – fd badmintonspelare

Rasmus Raz Lindwall – kompositör

– Det är självklart för mig att slå ett slag för BRIS så att BRIS kan utöka sina öppettider. Alla barn behöver vuxna att prata med och som finns där för dem, BRIS fyller det hålet när inga andra vuxna finns, säger Patrik Sjöberg.

Steffo Thörnqvist är BRIS-golfens konferencier samt auktionsförättare under middagen på kvällen. Bland annat auktioneras Amanda Ooms och Tina Nordströms tavla från tv-programmet ”Mia på Grötö” ut. Värd för middagen är Nine Yards.

Stort tack till följande företag som gör det möjligt att genomföra BRIS-golfen!:

Skandia Bank och Försäkring, Callaway, Svenska PostkodLotteriet, Nine Yards, Volkswagen, Twinner, Sjöberg 242 AB, Nano Invest, Sharp/Office Management, Svedbergs Bil, Triffiq, Carlsberg, Taxi 020, Candy King och Vitamin Well.

• socialt arbete

Barnens Rätt I Samhället (BRIS) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå utsatta barn och ungdomar samt upprätta möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna. FNs konvention om Barnets rättigheter är ett viktigt riktmärke i BRIS arbete. BRIS verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring.  Mer information om BRIS finns på www.bris.se