Ny kampanj: Årets Bris-idoler är här

Alla känner sig ledsna, ensamma, blyga eller rädda ibland. Bris vet att det brukar kännas skönt att veta att fler känner likadant.
Nu presenterar Bris årets tillskott i Idolkortskampanjen, där bland annat Kevin Walker, Sanna Nielsen, Marcus Hellner och Clara Henry berättar om jobbiga känslor de har haft under sin uppväxt. Nytt för i år är att kampanjen kommer att synas på Arlas mjölkpaket.

Clara bråkade med bästisen och kände sig efteråt så ensam att hon inte ville gå till skolan. Kevin tyckte att det var jobbigt att inte ha någon flickvän. Nour vägrade ställa upp på kravet att alltid le och se söt ut.

I årets upplaga av Bris idolkortskampanj har sex idoler tillkommit. Kampanjen vänder sig till alla sjätteklassare i Sverige och korten delas ut gratis i landets skolor via skolsköterskor och lärare.

Målet med idolkortskampanjen är att du som barn eller ung ska se att de allra flesta känt sig ensamma, mobbade eller rädda någon gång i livet – även idoler som Sanna Nielsen, artist, Marcus Hellner, skidåkare, Clara Henry, videbloggare och programledare, Kevin Walker, artist och fotbollspelare, André Myhrer, skidåkare och Nour El Refai, skådespelare och komiker.

I november, december och januari kommer en del av idolkortskampanjen synas på baksidan av Arlas mjölkförpackningar, de så kallade mjölkpanelerna.

- Vi är mycket glada över samarbetet. Det här är en unik möjlighet för oss att nå ut med ett viktigt budskap till barn och unga i deras egna hemmiljöer, säger Kattis Ahlström, Bris generalsekreterare

- En mjölkpanel från Arla når ungefär två miljoner människor och vi är väldigt noga med vilken typ av information vi har där. Bris budskap i kampanjen känns angelägna och viktiga för oss att hjälpa till att uppmärksamma, säger Gunilla Eriksson, ansvarig för Arlas mjölkpaneler. .

Du kan ladda ner idolkorten på Bris.se och titta på tidigare idolkortskampanjer. Kampanjen kommer också synas på Facebook, Instagram och Youtube.

Kontakt:

Anna-Maria Carnhede, pressekreterare Bris, anna-maria.carnhede@bris.se, 070 779 95 06 Claes Henriksson, presschef Arla Sverige, claes.henriksson@arlafoods.com, 070 884 42 90

För kontakt med någon av idolerna – kontakta Bris pressekreterare.