Sanna Nielsen stöttar Bris

Hennes röst bar henne ända till Eurovisionsfestivalen.
Nu vill hon lyfta barns röster. Bris välkomnar stolt Sanna Nielsen i ett nytt samarbete
.

Med sina sju finalplaceringar i Melodifestivalen, nio album och en rad topplaceringar på radio- och försäljningslistor är Sanna Nielsen en av Sveriges mest omtyckta och respekterade sångerskor. Men popularitet har inte alltid varit en del av den 29-åriga sångerskans liv. Som tonåring upplevde hon stundtals utanförskap och ensamhet, en erfarenhet som ligger till grund för varför hon vill engagera sig i barnrättsfrågor.

- Jag är mycket glad över att få samarbeta med Bris. Jag brinner för barns rätt i samhället. Att barn ska få känna trygghet i vardagen och få vara sig själva och faktiskt få vara stolta över de personer de är, säger Sanna Nielsen.

Bris är mycket glada över att Sanna Nielsen väljer att synliggöra Bris arbete för barn och unga:

- Barns rättigheter behöver ideligen lyftas upp i debatten. Vi på Bris är tacksamma för all draghjälp vi kan få här. Och när hjälpen kommer från en stjärna som Sanna Nielsen, vars engagemang känns så gediget, känns det naturligtvis extra bra, säger Bris generalsekreterare Kattis Ahlström.

Inom kort kommer Sanna Nielsen bjudas in till ett fördjupande studiebesök på Bris stödverksamhet. Därefter kommer detaljerade planer smidas för vad samarbetet kommer att innebära.

- Vi ser fram emot ett långt och kreativt samarbete med Sanna framöver, säger Kattis Ahlström.

Kontaktinformation:

Anna-Maria Carnhede, pressekreterare Bris, anna-maria.carnhede@bris.se, 070 779 95 06

Emma Sundlöf, presskontakt Warner music, emma.sundlof@warnermusic.com

Lotta Liljefjäll, manager LiKe Music, lotta@likemusic.se

Bildtext: Silvia Ernhagen, Bris kommunikationschef, Sanna Nielsen och Helene Tibblin, chef insamling och sponsring.

• Barn, ungdom

Barnens Rätt I Samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå utsatta barn och ungdomar samt upprätta möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna. FNs konvention om Barnets rättigheter är utgör grunden för Bris arbete. Bris verksamhet finansieras via gåvor, medlemsavgifter och företagssponsring.  Mer information om Bris finns på www.bris.se