Visionsbild Ättehögsgatan

Egnahemsbolaget väljer Erlandsson Bygg för bostadsrätter i Göteborg

BRF Ättekroken kommer bestå av 79 lägenheter. Till detta kommer även byggas 12 hyresrätter som ska förvaltas av Bostads AB Poseidon, ett systerbolag till Egnahemsbolaget. Under två av husen blir det 58 parkeringsplatser. Projektet ingår i ’BoStad2021’, och kommer genomföras som totalentreprenad.

- Det här projektet är lite speciellt på grund av att vi bygger i ett befintligt område som redan är tätbebyggt. Det innebär ett stort ansvar gentemot de kringboende och logistiska utmaningar och det känns spännande att utföra detta tillsammans med Erlandsson, säger Annika Carlsson, projektledare på Egnahemsbolaget.

Ättehögsgatan ligger i Kålltorp, en omtyckt, stabil stadsdel i östra Göteborg. Efterfrågan på bostäder är stor, inte minst från barnfamiljer som gillar det barnvänliga området som ligger mitt mellan Avenyn och stora naturområden.

- Fantastiskt roligt att vi vann upphandlingen av Ättehögsgatan. Ett intressant projekt där vi får möjligheten att vara med att förtäta och bidra till Ättehögsgatans / Zachrissonsgatans utveckling. Nu ser vi fram emot att starta vårt första samarbete med Egnahemsbolaget, säger Roger Lindh, arbetschef på Erlandsson.

Roger Lindh (Arbetschef), 031-389 00 29