Erlandsson Bygg AB blir Brixly.

Erlandsson Bygg AB har fått nytt namn: Brixly. På torsdagen den 12 september presenterades det nya namnet för Brixlys 480 anställda.

-Nu samlas vi alla under ett nytt namn och med nytt varumärke, det känns helt fantastiskt, säger bolagets VD, Markus Brink. Vår framgångsresa sedan drygt tio år fortsätter och nu som Brixly, på helt egna ben. Det är en underbar känsla.

Brixly har 480 anställda och har en budgeterad omsättning 2019 på 2,4 mdkr. Verksamheten löper på som tidigare med samma organisationsnummer och täcker i dagsläget västra Sverige; från Strömstad till Halmstad, in mot Småland och upp till Värmland och Örebro.

-Vi drivs av att vara en trygg partner med hög kompetens och som är enkla att arbeta med och att vi är snabba till beslut. Det, tillsammans med vårt lag och starka interna kultur, är våra i särklass viktigaste tillgångar, säger Markus Brink. Vi har ställt ut ett nytt löfte; att vi tillsammans skapar trygga och hållbara livsmiljöer för människor att leva, bo och arbeta i. Och det löftet tänker vi arbeta hårt för att hålla och leverera på, varje dag.

Brixlys verksamhet präglas av stark lokal närvaro och ett brett erbjudande inom bland annat entreprenader, bygg- och skadeservice samt affärs- och projektutveckling.

Huvudkontoret för det nya bolaget är i Mölndal strax utanför Göteborg.

Vårt namn är nytt men vår verksamhet sträcker sig sjuttio år tillbaka. Till Brixly tar vi med oss alla erfarenheter och det kunnande och förtroende vi byggt upp under åren. Vår drivkraft har alltid varit att vara en lokal, ansvarsfull partner som bygger och underhåller trygga samhällen och hållbara livsmiljöer - där människor och företag kan leva, utvecklas och frodas. Och den drivkraften formar vår resa framåt!

Man skulle kunna säga att allt är nytt och att inget har förändrats. Brixly arbetar över samma geografiska område som vi gjort tidigare, vi har samma organisationsnummer och vi har samma handplockade samarbetspartners med oss på resan. Och framförallt, vi har med oss våra fantastiska medarbetare, vårt urstarka lag; gruppen för vår framgång och som gör det vi gör möjligt!

Varmt välkommen att ta kontakt med oss. Du hittar all kontaktinformation här på sidan. Våra telefonnummer är desamma. Den enda skillnaden mot förut är hur vi svarar:

Välkommen till Brixly!

Markus Brink