Erlandsson Bygg utvecklar två förskolor i Motala

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2019 13:19 CET

Nybyggnationen av förskolor blir för totalt åtta avdelningar. Projektet kommer genomföras i samverkan vilket innebär att Erlandsson tillsammans med Motala kommun och övriga entreprenörer gemensamt planerar och projekterar de nya förskolebyggnaderna.

- Erlandsson Bygg har byggt många förskolor runt om i landet och vi tar med oss lärdomarna och erfarenheter till Motala för att bygga hållbara förskolor för framtiden. Vi är glada att Motala kommun valt att genomföra projektet i samverkan eftersom vi då kan bidra med vår kompetens för att skapa de bästa förskolorna utifrån kommunens behov och kostnadsramar, säger Jennie Sahlsten, VD och Koncernchef för Erlandsson Byggkoncernen.

- Motala kommun är inne i en spännande expansiv fas och nya förskolor behövs för våra behov idag och i framtiden, säger förvaltningschef Fredrik Feldt. Det ska bli intressant och lärorikt att samverka med Erlandsson i förskoleprojektet.

Projektering påbörjas i februari 2019 och förskolorna beräknas vara färdigbyggd augusti 2020. Byggstart andra kvartalet 2019.

Det finns tre nyckelord som mer än något annat kännetecknar framgångsrika företag inom byggbranschen idag: kunnande, förtroende och effektivitet. För oss inom Erlandsson Bygg AB är det där något som sitter i ryggmärgen sedan generationer tillbaka. Vi vet att det bara är kundens framgång som är vår framgång.

Vår verksamhet består av samverkansentreprenader, traditionella byggentreprenader och byggservice som om- och nybyggnader med total- och generalentreprenader. Våra kunder finns inom stat, kommun, försäkringsbolag och privata fastighetsägare.

Välkommen till Erlandsson Bygg AB!

Jennie Sahlsten
Koncern VD