Rösta på oss i European FinTech Awards 2017!

Sparlån är nominerade till årets European FinTech Awards 2017 inom kategorin ”Alternative Finance”. Temat i år är ”The coming of Age of Fintech”.

Sparlån är stolta över att ha blivit nominerade till European Fintech Awards.

Sparlån representerar ett nytt och modernt sätt för konsumenter att ta del av finansiella tjänster. Sedan starten har Sparlån drivit innovation och utvecklat finansmarknaden. Bland annat var man först med att få Finansinspektionens tillstånd att förmedla person-till person-lån, erbjuda värdepapperisering av investerares portföljer, möjliggöra månadssparande i p2p-lån samt tillhandahålla en andrahandsmarknad.
Syftet är att utmana och förändra och finansmarknaden genom att överföra värde från banker och försäkringsbolag direkt till konsumenter.

"När investerare och låntagare möts direkt hos oss, går ca 80% av bankens marginal tillbaka direkt till kunderna. De har dessutom betydligt bättre möjligheter att påverka sin kundupplevelse eftersom vi inte har några intressekonflikter med vår kunder. När våra kunder gör bra affärer – är det bra för Sparlån", säger Sparlåns VD Jonathan Klein-Strandberg

European Fintech Awards 2017 är en konferens som äger rum i Bryssel 26-27 september där priser delas ut till innovativa företag som anses lovande inom FinTech. På plats kommer det finnas ledande företag, innovatörer och investerare samt utvalda entreprenörer.

För mer information om Sparlån:Jonathan Klein, vd Sparlån
Växel: 08-559 25 059