Så kan du månadsspara enklare och smartare

I höstas lanserade P2P-företaget Sparlån en spartjänst för privatsparare, som då endast varit tillgänglig för förmögna privatpersoner och institutioner. Nu följer de upp och öppnar sin tjänst för månadssparande i person-till-person-lån.
– Månadssparande är en viktig komponent i många människors sparande, därför vill vi kunna tillhandahålla det, säger Jonathan Klein, VD på Sparlån.

Den nya spartjänsten och öppningen för månadssparande i person-till-person-lån gör det nu möjligt för alla att investera sina pengar på ett enkelt sätt. P2P-lån som investering är i sig inget nytt fenomen, utan har funnits som ett självklart komplement till traditionella sparformer såsom aktier och fonder i England och USA i 10 år. Det dröjde dock länge innan det dök upp aktörer på den svenska finansmarknaden, där Sparlån nyligen var först ut att få finansinspektionens tillstånd att förmedla P2P-lån.

– Det kanske känns nytt idag, men inom ett par år kommer konsumentkrediter som tillgångsslag att vara ett självklart alternativ för många sparare som vill ha en förutsägbar investering med hög riskjusterad avkastning, säger Jonathan Klein.

Månadssparande som standardtjänst
Företaget Sparlån lanserade sina tjänster 2016 för att erbjuda ett alternativ till traditionella spar- och lånengagemang. De sammanför långivare direkt med låntagare och kan på så sätt kapa kostsamma mellanhänder som banken. Flera av Sparlåns kunder har efterfrågat månadssparande, varpå företaget nu lanserar det som en standardtjänst.

– Att spara i privatlån ska vara lika bekvämt som vilket annat sparande som helst, och våra sparare kan tryggt ta del av samma lönsamma marknad som bankerna och se sina sparpengar växa snabbare – varje månad. Det är ett smart sätt att spara helt enkelt, säger Jonathan Klein.

Så kommer du igång med ditt sparande:

• Registrera dig på www.sparlan.se/spara, från mobilen, surfplattan eller datorn.
  • Välj investeringsprofil genom att ange risk, hur länge pengarna ska vara utlånade och hur återbetalningen ska ske.
  • Gör insättning via Bankgiro, Swish eller månadsspara genom att registrera ett medgivande för autogiro.

För mer information om Sparlån:
Jonathan Klein, vd Sparlån
Växel: 08-559 25 059
E-post: jonathan@sparlan.se
Besök oss: www.sparlan.se

Kategorier

Sparlån är Sveriges Marknadsplats för privatlån. Här kan du spara och låna pengar till marknadens bästa lånevillkor och sparräntor. Sparlån är ett Betalningsinstitut med tillstånd ifrån Finansinspektionen. Vi hjälper dagligen kunder att lösa dyra lån och krediter, låna till kontantinsatsen, spara till nya bilen eller få sparpengarna att växa snabbare. Att spara och låna hos Sparlån är smart!

Låna och spara smartare

Brocc är ett svenskägt företag lanserat 2016. Vi är en digital marknadsplats där konsumenter kan mötas direkt och utbyta finansiella tjänster utan dyra mellanhänder. Vi erbjuder en enkel, trygg och smart lösning som skapar bättre och mer rättvisa villkor.

Vårt mål är att skapa en mer rättvis finansbransch. Möjligheten att kunna utmana, omfördela och därmed ge bättre villkor till alla är det som driver Brocc och oss som jobbar här. Vi vill vara en förebild för ansvarsfullt företagande, konsekvent agerande och rättvis behandling av alla våra kunder.

Brocc AB
Biblioteksgatan 8