Pålägg utan E-nummer– Bröderna Nilsson introducerar sortimentet Schyssta

Idag lanseras Brödernas Schyssta - påläggssortimentet helt utan tillsatta E-nummer. Schyssta sortimentet har lika lång hållbarhet, som andra produkter med E-nummer, men med helt bibehållen smak. Sortimentet är även tillverkat på kött från svenska gårdar.

Brödernas Schyssta består av 16 olika smakvarianter, från basturökt- och fondkokt skinka till olivmortadella och gourmetgrillad kalkon. Produkterna håller hög kvalitet med noggrant utvalda ingredienser och på svensk helmuskelskinka, vilket innebär att skinkan skivas från ett helt stycke kött.

E-nummer används vanligtvis för att förstärka smak, hållbarhet och färg. Vårt Schyssta sortiment har lika lång hållbarhet som många andra charkprodukter, men med en bevarad och rik smak, trots att det inte innehåller några E-nummer, säger Maria Adolfsson, marknadschef på Bröderna Nilsson.

Brödernas Schyssta kommer finnas i matvarubutiker och påläggsdiskar över hela Sverige från och med vecka 39.

Vi bli allt mer medvetna om vad vi äter och dricker. Brödernas eftersträvar kvalitét och vi är sedan länge certifierade enligt BRC-standard. Nu tar vi ytterligare kliv genom att utesluta E-nummer i ett stort antal av våra produkter, säger Maria Adolfsson.

För mer information, vänligen kontakta Maria Adolfsson på 031–3807170 eller maria.adolfsson@brn.se

• Livsmedel

• frukost
  • mat