Förändringar i herrlagets ledarstab

Kjell Jonevret tar över ansvaret som huvudtränare för herrlaget under resten av säsongen 2019. Shaun Constable anställs som ny assisterande tränare. Båda avtalen gäller säsongen ut. Samtidigt lämnar Roberth Björknesjö och Mattias Eriksson sina uppdrag som tränare i herrverksamheten. Övriga ledare kvarstår i sina roller.

Ledarstaben kring herrlaget ser nu ut enligt följande

Kjell Jonevret, ansvarig huvudtränare

Shaun Constable, assisterande tränare

Andreas Engelmark, assisterande tränare

Benny Lekström, målvaktstränare

Dan Wallin, lagansvarig

Peyman Adabi, naprapat

Palmar Hreinsson, fystränare

Ny i ledarstaben blir alltså Shaun Constable, som i somras lämnade rollen som assisterande tränare i Östersunds FK av personliga skäl. Shaun Constable har, utöver det dryga året som assisterande tränare i Östersund, en längre period som assisterande tränare och spelarutvecklare i norska Sandefjord bakom sig. Dessförinnan har han haft olika ledarroller i bl a Stoke City och Leeds United.

• Stockholm

BP är Europas största fotbollsförening. Vi har ca 4000 barn och ungdomar varav ca 1000 flickor och 3000 pojkar. Detta gör även BP till Sveriges största flickfotbollsförening. För att ta hand om alla våra spelare och lag har vi, utöver de anställda på Sportkontoret, drygt 700 ideellt arbetande ledare. Under 2017 genererade detta drygt 17900 aktiviteter i form av träningar och matcher fördelat på våra 257 lag i seriespel. BPs verksamhet är främst inriktad på barn och ungdom, vilket motsvarar ca 95 % av vår totala verksamhet. Knatteskolan (6-7 år) och vår lagverksamhet (8 år och uppåt) är kärnan i det vi gör. Utöver det bedriver BP även seniorverksamhet med både dam- och herrlag på elitnivå.

Peter Appelquist

Presskontakt Kommunikationsansvarig 0729-310 174