Nu finns Bromölla Fritidscenter på TripAdvisor!

Nu finns Bromölla Fritidscenter med idrottspark Ivöstrand och Sparbankshallen på TripAdvisor så att besökare både kan hitta den unika mötesplats området utgör och ge feedback på sin upplevelse.

Vår förhoppning är att det genererar besökare till den mångfacetterade mötesplats Bromölla är först med att erbjuda – en plats full av spännande kontraster som dessutom är unik i sitt slag. Kanske kan fler privatpersoner och företag utöver föreningar få upp ögonen för de möjligheter som finns i Bromölla. Att TripAdvisor är världens största reseplattform ökar möjligheterna för besökare utanför kommunen - och kanske även landet - att upptäcka Bromölla.

Vad är det som gör att vårt område är så unikt? Inte någonstans i Europa finns en plats där bollsport med både inomhus- och utomhusplaner, actionsport med tillhörande pro-shop, mat,  världsomspännande konstnärer och företag delar arena vid sjö och skog på samma sätt som på Ivöstrand.

Sparbankshallen – möjligheternas sport- evenemang- och konferenshall i Bromölla

I vår fräscha evenemangshall Sparbankshallen finns stora möjligheter! Sparbankshallen erbjuder en 2400m2 stor konstgräsplan fördelat på 3st 5-mannaplaner för både fotboll och handboll. Det finns förstås även möjlighet använda hela planen och därmed få tillgång till en 7-mannaplan.Vårt stora fullutrustade konferensrum skapar goda chanser till kreativa möten och i  kombination med de olika sportplanerna och de 14 fräscha omklädningsrum och toaletter som finns på området är det en ypperlig plats för träningsläger eller konferenser utöver det vanliga.

I hallen huserar även företags- och föreningskontor samt företagshälsovård. IföCenter har en del av sitt galleri i Sparbankshallen och ofta håller världskända konstnärer vernissage. Dessutom finns det möjlighet att gå guidade konstvisningar både i konstgalleriet inomhus men också i det stora utomhusgalleriet med storslagna väggmålningar på Iföverkens gamla industrilokaler.

Den privata aktören REBEL PARK – södra Sveriges första actionsportanläggning - hyr också en del av hallen. I Sparbankshallen finns en bistro där du kan köpa både fika och mat medan du tittat ut över arenan. Här kan man hänga oavsett om man vill träna eller inte!

Ivöstrands Idrottspark – Din mötesplats i centrum

Idrottsparken Ivöstrand norr om kanalen, alldeles intill Ivösjön, är en plats där människor möts över generationsgränserna. Här finns utrymme för många varierande aktiviteter för människor i alla åldrar. Här finner ni vackra promenadstråk, sittytor med grill och upplysta konstgräsplaner utomhus,. Vi erbjuder också två padelbanor och möjlighet att spela innebandy utomhus. Utöver detta finner du även planer för både beachhandboll och beachfotboll. I området finns ytterligare en skatepark utomhus med möjlighet att åka allt från skateboard och kickbike till inlines. Närhet till badplats och andra fritidsaktiviteter, så som Wakeboard och Actionsportpark, samt IföCenters fantastiska väggmålningar och konstgalleri.

Sport och kultur – kontraster i harmoni

Ivöstrands idrottspark och omgivningar ger alla i Bromölla kommun och våra besökare från andra orter en spännande möjlighet att hålla sig i trim och testa på nya aktiviteter. Vi är en mötesplats i centrum där sport och kultur möts i en spännande kombination. Nu när vi finns på TripAdvisor hoppas vi att fler ska hitta till vårt område och att alla besökare hjälps åt att lämna omdömen som gör att vi kan bli ännu bättre.

• Fritid

• iföcenter