​Bromöllabolagen gör det igen

I början av 2016 tog Bromöllahem hem skötseln av sina fastigheter, för att kunna utföra arbetet nyanställdes åtta fastighetsskötare. De nyanställda personerna kom från en varierad bakgrund men hade som gemensamt att samtliga var inskrivna hos arbetsförmedlingen och bodde i Bromölla kommun. För detta fick Bromöllahem ta emot Fastigopriset för årets bästa arbetsgivare 2017.

Det var då och man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst, vi behöver kontinuerligt arbeta med att vara en bra och attraktiv arbetsgivare.

– Vi jobbar hela tiden med att lyfta våra medarbetare, säger Henrik Bergqvist, VD Bromöllabolagen där Bromöllahem ingår. När vi ser att det finns förutsättningar och drivkrafter hos våra medarbetare och vi har ett behov i bolagen, så jobbar vi för att kunna lösa så mycket som möjligt internt. Vi vill ha personal som stannar hos oss och ändå känner att de utvecklas.

Därför kan vi nu också lite stolt berätta att en av de fastighetsskötare som vi anställde under 2016, Artrim Avdyli efter en intern rekryteringsprocess har fått tjänsten som arbetsledare. Det känns lite extra roligt att vi kan ge våra medarbetare en chans att växa inom bolaget. Givetvis så kommer Artrim få de bästa förutsättningar för att klara sina arbetsuppgifter, i form av eventuella kurser eller kompetensutvecklande utbildningar.
Det är inte första gången som vi ger våra medarbetare möjlighet att utvecklas inom bolagen, Lisa Paulsson, ansvarig för Bromölla Fritidscenter, har tidigare gått en ledarskapsutbildning (MBA i praktiken) på Högskolan i Kristianstad och därmed fått möjlighet att ta sitt nästa steg i karriären och ett större ansvarsområde hos oss i Bromöllabolagen.

- Detta är ett sätt för oss att säkra den individuella utvecklingen hos våra medarbetare samtidigt som det är utvecklande för bolagen. Det är dessutom ur ekonomisk synvinkel det överlägset bästa sättet att få rätt personal på rätt plats, säger Henrik Bergqvist.

Kontaktuppgifter:

Henrik Bergqvist, VD Bromöllabolagen
Tele: 0708-58 40 60
E-post: henrik.bergqvist@bromollabolagen.se

• Offentlig sektor

• Skåne

Bromöllabolagen består utav Bromöllas kommunala bolag; Bromöllahem, Bromölla Energi & Vatten, Bromölla Fjärrvärme och Bromölla Fritidscenter.

Mathilda Lindqvist

Presskontakt Kommunikatör och koordinator Bromöllabolagen 0456622405