Pressmeddelande -

Brother får Gold Award utmärkelse för etikett-/kvittoskrivare med ikonisk design

Brother har börjat samla på sig internationella priser, utmärkelser och utnämningar för sina produkter. Nyligen fick Brother ta emot utmärkelsen Gold Award för sin populära TD-2000 serie med etikett-/kvittoskrivare som domarna från iF Design kallar för ” ikonisk och elegant”. Gold Award utmärkelsen är den högsta utmärkelsen man som tillverkare kan uppnå i iF Design sammanhang och endast ett fåtal produkter har.

I år deltog 4 615 bidrag från 55 länder i konkurrens om det prestigefyllda iF Designpriset som utdelas i Tyskland. Brother mottog 6 iF Awards utmärkelser och en av de sällsynta Gold Awards utmärkelserna.

TD-2000 serien hyllas av designkommitté

Juryns motivering för Brothers prisbelönta Gold Award TD-2000 serie:

”Den visuella enkelheten i Brothers etikettskrivare är fantastisk och den grafiska formgivningen har utförts mycket bra. Det faktum att man kan skräddarsy utseende och gränssnitt på många olika sätt visar att produkten är mångsidig och lyckad. Brothers TD-2000 serie är en ikonisk produkt.”

På Brother Nordic A/S är man naturligtvis hedrade över iF Design Gold Award utmärkelsen:

-    ”I Sverige och i de övriga nordiska länderna är bra design ett viktigt kriterium när man ska köpa produkter. Jag är säker på att Brothers position som tillverkaren med de bäst designade etikett-/kvittoskrivarna, kommer att ha en positiv inverkan på försäljningen. Dessutom bedömer juryn från iF Design inte bara utseendet men även produkternas funktionalitet och inverkan på miljön”, förklarar Thomas Björnfalk, försäljningschef Brother Sverige.

Brother mottog sin första iF Design Award 1982 för en alfanumerisk skrivmaskin. Genom åren har Brother vunnit 46 iF Design priser – däribland tre Gold Awards. Utöver TD-2000 serien med etikett-/kvittoskrivare har Brother bl.a. vunnit en Gold Award för populära bläck multifunktionskrivaren MFC-J4510DW, som skriver ut i både A4- och A3-format.

För ytterligare information

Thomas Björnfalk, försäljningschef Brother Sverige. Telefon: 031-734 12 13 E-post: thomas.bjornfalk@brother.se

iF Design Awards

iF Design Awards har utdelats sen 1953 och betraktas idag som en av världens mest prestigefyllda och eftertraktade priser. Priserna delas ut varje år av International Forum Design som har sitt huvudkontor i Hannover i Tyskland.

• Detaljhandel

• td-2000
  • td2020
  • td2120n
  • td2130n
  • etikettskrivare
  • etikett-/kvittoskrivare
  • nätverksanslutning
  • if gold award
  • ikonisk
  • ikon
  • brother
  • if gold award 2014
  • if design awards

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213