Pressmeddelande -

Brother International Sweden AB: Ny märkmaskin - för professionell och säker elmärkning

Pressmeddelande                                                           April 2009

Brother P-touch 7100VP är den minsta modellen i en serie med märkmaskiner för bl a elbranschen. I serien ingår även P-touch 7500VP och 7600VP.

Märkmaskinen skriver ut hållbara etiketter på 3.5, 6, 9 och 12 mm bred tape och har en LCD-display med 12 tecken. Förutom text och siffror finns vanliga el och ljud/bild relaterade symboler att välja mellan. Modellen är dessutom utrustad med ett gummihandtag som dels skyddar maskinen, men också förhindrar att användaren tappar greppet.
Maskinen levereras med: praktisk väska, 12 mm bred och 8 m lång tape och nätadapter.

P-touch 7100VP finns tillgänglig fr.o.m. 12 maj.

Fredrik Pauli, produktchef, Brother International Sweden AB
Telefon: 031 - 734 12 15
E-post: fredrikp@brother.se

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.brother.se under Media Center

Om Brother

Brother International Sweden AB är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har huvudkontoret för Sverige i Göteborg. Brother Int. Sweden har 20 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.
Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika teknologiska innovationer.
Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

• Hobby

• P-touch 7100VP