Pressmeddelande -

Brother International Sweden AB: Två nya märkmaskiner från Brother för professionell märkning

Pressmeddelande                                                                       8 april 2008

Nu lanserar Brother två märkmaskiner anpassade för installatörer och industrier. Maskinerna klarar av de vanligaste streckkoderna och har speciella funktioner för märkning av kablar och paneler.

Med nya P-touch 7500VP och 7600VP kan elektriker, kabelinstallatörer och andra fackmän enkelt skriva ut egendesignade etiketter. De två nya modellerna innehåller mängder av funktioner och egenskaper särskilt framtagna för att passa fackmännens behov.

Maskinerna har en LCD-display med bakgrundsbelysning. Det går snabbt och enkelt att skriva ut etiketter med ökande nummer, vilket kan vara nödvändigt exempelvis vid märkning av flera kablar. 164 symboler ingår som standard. Båda maskinerna är dessutom utrustade med ett gummihandtag som dels skyddar maskinen, men också förhindrar att användaren tappar greppet.

P-touch 7500VP levereras med:
*24 mm bred och 8 m lång tape med stark fästförmåga
*Väska
*Nätadapter
*Hals-/handledsrem
*Inbyggd kniv för att etiketterna ska få rätt längd

P-touch 7600VP levereras dessutom med:
*USB-kabel för anslutning till dator
*Programvara för etikettredigering/formgivning
*Inbyggt uppladdningsbart batteri
*12 mm bred och 8 m lång Flexi-ID-tape för kabelmärkning

Fredrik Pauli, produktchef, Brother International Sweden AB
Telefon: 031 - 734 12 15
E-post: fredrikp@brother.se

Om Brother
Brother International Sweden AB är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har huvudkontoret för Sverige i Göteborg. Brother Int. Sweden har 22 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika teknologiska innovationer.
Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213