Brother och Microsoft levererar smidig OneNote innovation

Detta innebär att dokument, undertecknade kontrakt, kvitton, fakturor och foton kan enkelt skannas och skickas direkt till OneNote via skrivarens kontrollpanel.

Denna integrerade lösning har optimerat användningen av OneNote som ger användarna möjlighet att fånga upp och sammanställa information av intresse från olika källor. Dessutom kan man skriva sina egna kommentarer.

Nu kan man ta del av OneNotes "tankesätt" och lagra skannat innehåll i molnet, vilket gör att innehållet kan nås från vilken plats som helst.

Greg Akselrod, programvaruchef för OneNote, kommenterar:

- "För Brother användare runt om i världen, går det snabbt och enkelt att få sina dokument i OneNote. Alla dina filer, alla dina skannade dokument finns precis där du behöver dem, i OneNote, utan att behöva kopiera och klistra in."

Möjligheten att skanna direkt till OneNote från Brother-produkter är tack vare den prisbelönta Web Connect-funktionen. Detta är en sömlös integration med molntjänster som tidigare i år belönades med utmärkelsen Outstanding Achievement in Innovation i Buyers Lab Pick Awards.

Fredrik Pauli, produktchef på Brother Sverige tillägger:

- "Dra nytta av detta samarbete. Tack vare Brother och Microsoft kan skannat innehåll skickas direkt till OneNote. Det går snabbt. Det är enkelt. Det är ”rakt på sak” skanning helt enkelt."

Skanna direkt till OneNote finns nu tillgänglig med följande modeller från Brother:

Allt-i-ett bläckstråleskrivare:

DCP-J152W, DCP-J172W, DCP-J552DW, DCP-J752DW, MFC-J470DW, MFC-J650DW och MFC-J870DW

MFC-J6520DW, MFC-J6720DW och MFC-J6920DW

DCP-J4110DW, MFC-J4410DW, MFC-J4510DW, MFC-J4610DW och MFC-J4710DW

Allt-i-ett monolaser / färglaser-, LED-skrivare:

DCP-L8400CDN, DCP-L8450CDW, MFC-L8650CDW, MFC-L8850CDW och MFC-L9550CDWT

DCP-9020CDW, MFC-9140CDN, MFC-9330CDW och MFC-9340CDW

DCP-8250DN, MFC-8950DW och MFC-8950DWT

Skannrar med enkel knapptryckning:

ADS-2600W och ADS-1600W

För ytterligare information

Fredrik Pauli, Produkt, Brother Sverige Telefon: 031-734 12 15 E-post: fredrik.pauli@brother.se

• Datorer, datateknik, programvaror

• skanna till molntjänster
  • skannrar
  • färg led multifunktion
  • färglaser multifunktion
  • all-in-one
  • allt-i-ett
  • onenote
  • microsoft onenote
  • microsoft
  • molntjänster
  • brother
  • bläck multifunktion

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 22 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213