Brother vinner sex designutmärkelser i Japan

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 13:30 CET

Good Design Award 2016

Om du vill ha skrivare som inte bara levererar hög utskriftskvalitet men som även vinner fina priser, så bör du ta en närmare titt på Brothers produkter.

Brother vann nyligen sex av de internationellt erkända "Good Design Awards”-utmärkelserna för 2016. Utmärkelserna delas av en jury bestående av speciellt utvalda experter i Japan.

Fyra av de sex utvalda Brother-produkterna finns på den svenska marknaden. Tre svartvita laserskrivare:
Brother HL-L5100DN, HL-L5200DW och HL-L6400DW samt etikettskrivaren PT-D800W.

Den japanska juryn granskar inte bara produkternas design utan överväger också andra viktiga parametrar när man beslutar om vilka nya produkter som har bäst design. Vidare utvärderar juryn "användarvänlighet, konstruktion med miljön i åtanke och innovation.

Brother strävar därför att erhålla "Good Design Awards", vid utveckling av nya skrivare, skannrar, etikettskrivare och allt-i-ett-maskiner som lanseras över hela världen.

Brother är en av skrivartillverkarna på marknaden som erbjuder Svanenmärkta skrivare och dessutom är certifierade med tyska Blå Ängeln. Blå Ängeln utvärderar produkter med samma krav som tillämpas för Good Design Awards 2016.

Brother vann den första Good Design Awards-utmärkelsen år 1960. Den gången var det en symaskin för hemmabruk som fick priset. Sen dess har Brother fått inte mindre än 196 utmärkelser genom åren - inklusive sex nykomlingar 2016.

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 21 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Kommentarer (0)