Fyra Brother-produkter vinner International Design Awards

Design är många saker.

För juryn bakom internationella "iF Design Awards 2015" är design inte bara ett vackert utseende. Bra design innebär också användarvänlighet och miljövänlig prestanda.

De tre kriterierna är samtidigt hörnstenar i utvecklingen av nya produkter från Brother. Därför har Brother återigen vunnit den eftertraktade designutmärkelsen. I år vann Brother fyra priser.

Juryn för iF International Forum Design består av experter från hela världen och de har valt fyra Brother-produkter som får varsin iF Design Award 2015:

Allt-i-ett bläckstråleskrivarna MFC-J5720DW och MFC-J4620DW, färglaserserien L-9000 och L-8000 samt märkmaskinerna PT-P750W och PT-P700.

"Alla priser är härliga att få eftersom de drar uppmärksamhet till och goodwill runt Brother-produkter", säger Fredrik Pauli, produktchef på Brother Sverige. ”iF Design utmärkelser är vi särskilt glada för. De delas ut baserat på en seriös bedömning av produktkvalitet, utseende, funktion och miljövänlig konstruktion", fortsätter Fredrik Pauli.

Nästan alla Brother-skrivare är idag Svanenmärkta, som bevis för att de är riktigt strömsnåla, återvinningsvänliga och enkla att hantera.

iF Design Awards har delats ut sedan 1953 och anses vara bland de mest prestigefyllda utmärkelserna i världen.

Fredrik Pauli, Produktchef, Brother Sverige, Telefon: 031-734 12 15

E-post fredrik.pauli@brother.se

• if design awards 2015
  • if design awards
  • återvinningsvänligt
  • miljövänligt
  • färglaser
  • färglaserserie
  • märkmaskiner
  • allt-i-ett bläckstråleskrivare
  • bläckserie

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 20 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.