Världens snabbaste skrivare*

Den höga utskriftshastigheten gör Brother HL-S7000DN till världens snabbaste skrivare för kontorsbruk.
Målgruppen för skrivaren är användare som har behov av att skriva ut upp till 20 000 sidor per månad. Skrivaren vänder sig både till den privata och offentliga sektorn. Därför förväntar sig Brother att den nya superskrivaren ska bli populär i Sverige på kort tid:

- ”Vi har undersökt behoven på marknaden och kom fram till att det finns ett behov av en mycket snabb skrivare för krävande användare. HL-S7000DN är inte bara snabb, den har även en rad användbara funktioner och stor flexibilitet”, säger försäljningschefen Thomas Björnfalk, Brother Sverige.

Brother HL-S7000DN skriver ut upp till 100 svartvita sidor** per minut - eller 50 sidor om du skriver ut på båda sidorna av papperet (dubbelsidig utskrift). Jämfört med laserskrivare i samma prisklass, är det upp till 66 % snabbare. Dessutom är strömförbrukningen så låg som 1,5 kWh *** per vecka.

Skrivhuvudet i HL-S7000DN är utrustat med 5 198 bläckmunstycken och är bredare än ett A4-ark (21,5 cm). Detta garanterar supersnabba utskrifter.

Bläcket är arkivgodkänt enligt Svenskt Arkiv och ISO 11798, vilket ofta är ett krav från offentliga och statliga myndigheter samt många större företag. Detta innebär att de utskrivna sidorna är läsbara även när de har utsatts för ljus, vatten och lång arkivering.

Flexibel, säker och användarvänlig

Brother betonar att det inte krävs några speciella förkunskaper för att använda nya HL-S7000DN. Den kan enkelt användas via den stora LCD-displayen och användaren erbjuds en hel del avancerade funktioner för att underlätta utskrifterna.

Papperskapaciteten kan enkelt utökas med upp till tre pappersmagasin, från 600 ark som standard till maximalt 2 100 ark. Med en bläckpatron för 30 000 sidor möter HL-S7000DN de tuffaste kraven för högvolymskrivare.

Data som skickas från datorn till skrivaren kan krypteras med SSL-protokoll, vilket förhindrar obehöriga från att få tillgång till dokumenten. Med funktionen ”Säker utskrift” släpps utskriftsjobbet endast när en pinkod anges på skrivaren. HL-S7000DN är dessutom förberedd för Brothers nyligen lanserade mjukvarulösning för övervakning och utskriftshantering - b-guard.

Liksom alla Brother-skrivare har HL-S7000DN en återvinnings- och miljöanpassad konstruktion. Den nya skrivaren uppfyller även de stränga kraven för tyska Blå Ängeln och ENERGY STAR.

*I sin prisklass.

**Utskriftshastighet enligt ISO/IEC 24734.

***Baserat på publicerade ENERGY STAR TEC -värden. Brother HL-S7000DN jämförs med laserskrivare med en utskriftshastighet på 60 svartvita sidor per minut. Brother-skrivarens energiförbrukning (mätt med EG-fördraget) är 1,5 kWh per vecka.

Brother HL-S7000DN har ett rekommenderat pris på 23 900 kr exkl. moms

För ytterligare information

Thomas Björnfalk, Försäljningschef, Brother Sverige. Tel: 031-734 12 13 E-post: thomas.bjornfalk@brother.se

Fredrik Pauli, Produktchef, Brother Sverige. Tel: 031-734 12 15 E-post: fredrik.pauli@brother.se

Bilder

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.mynewsdesk.com/se eller under Bildbank under fliken Media Center på www.brother.se

• världens snabbaste skrivare
  • trådbunden nätverksanslutning
  • trådlös nätverksanslutning
  • låg utskriftskostnad

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213