Brothers är stolt huvudpartner till Mustaschkampen 2018

Brothers är stolt huvudpartner till Mustaschkampen 2018

För fjärde året i rad är herrklädkedjan Brothers huvudpartner till Prostatacancerförbundets årliga kampanj, Mustaschkampen, med fokus på manlig hälsa.

Idag går startskottet för den årliga och nationella kampanjen Mustaschkampen, vilken har som syfte att sprida kunskap om prostatacancer samt förbättra mäns hälsa och livskvalitet. Brothers deltar bland annat genom att sälja årets mustaschpin och egenframtagna, mustaschprydda strumpor och t-shirts där 20 procent av intäkterna oavkortat går till Mustaschkampen, och man ger även kunderna möjlighet att skänka pengar genom att plussa på sina kvitton med valfri summa. Brothers medverkan under Mustaschkampen 2017 resulterade i en donation på 200 000 kronor – någonting man hoppas slå i år.

- På Brothers ägnar vi varje dag åt att försöka förgylla såväl vardag som fest för den svenske mannen med hjälp av god stil. Prostatacancer är en av de sjukdomar som allvarligast hotar livskvaliteten för våra kunder. Alla har vi någon i vår närhet som drabbats. Vi är imponerade av Prostatacancerförbundets outtröttliga arbete och ser det som en självklarhet att hjälpa till i kampen. I år hoppas vi lyckas engagera fler än någonsin så att vi tillsammans verkligen kan göra skillnad, säger Oscar Arrsjö, Marketing, Business Development & e-com Director, Brothers AB.

Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom, och drabbar runt 10 000 män per år. Idag lever cirka 110 000 män med diagnosen – bara i Sverige.

- För oss på Brothers är november en månad som handlar om ett ökat fokus på manlig hälsa. Det är exempelvis inte alla män som vet att det bara krävs ett enkelt blodprov för att se om man är i riskzonen för att drabbas av prostatacancer eller inte. Genom att belysa Mustaschkampen, både online och i butik, har vi som mål att öka både medvetenhet kring sjukdomen och hur den förebyggs, säger Johanna Rylin, Campaign Manager, Brothers AB.

Kampanjen pågår i Brothers butiker i Sverige, i sociala medier och på brothers.se till och med den 31 december. Årets mustaschpin kostar 25 kr och går oavkortat till Mustaschkampen. Brothers kommer dessutom att sälja mustaschprydda strumpor för 59 kronor styck, eller sex par för 199 kronor, och där går 20 procent oavkortat till Mustaschkampen. Vidare kommer man även att sälja Mustaschkampen-framtagna t-shirts för 199 kronor styck och även där går 20 procent oavkortat till Mustaschkampen.

För mer information, välkommen att kontakta:
Oscar Arrsjö - Marketing, Business Development & e-com Director - 0708 255 175, oscar.arrsjo@rnb.se

Brothers är Sveriges ledande herrklädeskedja och erbjuder ett helhetskoncept för manlig stil. Företaget grundades år 1992 och idag finns man i över 70 butiker runtom i Sverige och Finland. Kedjan ägs av den börsnoterade koncernen RNB Retail and Brands.