Brothers erbjuder digitala kvitton i alla butiker

Brothers erbjuder digitala kvitton i alla butiker

Brothers erbjuder sina kunder digitala kvitton som skickas direkt från kassan till kundens smartphone. Fördelarna med digitala kvitton för konsumenterna är flera och en modern lösning som håller bättre koll på kvitton är mycket efterfrågade. Tjänsten har rullats ut i samtliga svenska Brothers-butiker.

– Vi har stärkt vår kundservice ytterligare och hjälper våra kunder att hålla koll på sina kvitton, den viktigaste värdehandling som är bra att ha nära till hands om du skulle behöva byta en present, reklamera ett köp etc, säger Peter Bondelid, VD på Brothers. När kunden vill ha kvittot digitalt genomför man köpet precis som vanligt. Efter man betalat och identifierat sig så lagras kvittot i molnet samtidigt som det plingar till i kundens telefon. Kunden kan sedan använda appen Sparakvittot för att se kvittot. Även om man inte använt tjänsten Sparakvittot tidigare så kan man fortfarande välja digitalt kvitto. Det ligger och väntar i den molnbaserade och säkra tjänsten och dyker upp i kvittolådan direkt när kunden laddar ner appen eller registrerar sig via nätet.

– Kunderna vill spara sina kvitton på ett och samma ställe. Handlare i sin tur vill ge god service och underlätta för kunden och samtidigt göra ett aktivt miljöval. Sparakvittot har i dagsläget mer än 100 000 användare och efterfrågan ökar för varje dag som passerar från både handlare och konsumenter, säger Ulrika Vallin, försäljningsansvarig på Sparakvittot.

– Det känns naturligt att vi är med och moderniserar och digitaliserar kvittohanteringen och ligger helt i linje med vår miljöpolicy. Dessutom får våra kunder en enklare och förbättrad kundservice, säger Anders Wiberg, VD för Polarn O. Pyret.

För ytterligare information vänligen kontakta: Sparakvittot, Håkan Åman, VD, 0704-262 626, hakan.aman@sparakvittot.se Polarn O. Pyret, Anders Wiberg, VD, 0768-872 110 Brothers, Peter Bondelid, VD, 0768-87 21 03

Brothers är ett volymorienterat helhetskoncept som säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers grundades 1992, då också de 24 första butikerna öppnade. Kedjan ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med Sisters affärsområdet Butikskoncept.