BROTHERS FORTSÄTTER SAMARBETET MED KING OCH LANSERAR CHINOS.

Det här är tredje plagget som Brothers och modemagasinet King samarbetar kring. Först var det rocken, sedan smokingen och nu kommer chinosen.

”Varje plagg i samarbetet är en del av den manliga basgarderoben, men vi har ändrat och adderat detaljer, så att resultatet blir våra egna drömplagg” säger Per Nilsson, chefredaktör på King.

Chinos är ett tidlöst plagg, men vår/sommar 2010 kommer mer än tidigare att domineras av chinos som ett alternativ till jeans.

Detaljerna har varit utmärkande för samtliga av Kings och Brothers samarbeten och med
chinosen fortsätter den traditionen, bland annat genom praktiska French pockets, gylf
med knäppning samt lila fickfoder och insidesssömmar. Kvalitén är en mjuk bomullstwill i
dubbeltwistade garner.

”De är precis lagom smala och finns i ljusgrå samt en suveränt snygg nyans av khaki” säger
Maria Sjöstrand, Marknadschef på Brothers och Sisters. ”Men det är, precis som Per säger,
detaljerna som gör dem till säsongens mest perfekta chinos”.

King-chinosen finns i alla Brothers-butiker från och med vecka 5 och kostar 599 kr.

För mer information, kontakta:
Brothers och Sisters | Maria Sjöstrand, Marknadschef | Tel: 076-887 22 39 | maria.sjostrand@brothersandsisters.rnb.se

KING Magazine | Per Nilsson, Chefredaktör | Tel: 070-722 87 29 | per.nilsson@egmont.se

Brothers och Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers och Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000. Kedjorna ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept.

För frågor om RNB RETAIL AND BRANDS, vänligen kontakta
Cecilia Lannebo, Informationschef och Investor Relations, RNB, 076 8872045, cecilia.lannebo@ rnb.se

King Magazine ges ut av Egmont Tidskrifter AB som ingår i den danska mediekoncernen Egmont, en av Skandinaviens ledande mediekoncerner.

Vi står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, undervisningsmaterial, aktivitetsprodukter, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 7600 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder EUR.