Malin Åkerman visar svenskt mode i Sisters nya vårkampanj

Malin Åkerman visar svenskt mode i Sisters nya vårkampanj

Hollywoodsjärnan Malin Åkerman lanserar ett uppdaterat Sisters när klädkedjan presenterar sin nya moderna stil. Kampanjen är plåtad på de hektiska gatorna i New York där Malin visar hur man förenar en snygg stil med en glödande karriär. Malin Åkerman och Sisters är vårens snyggaste matchning.

Efter flertalet filmsuccéer och år i Hollywood återvänder svenska filmstjärnan Malin Åkerman till Sverige för att visa Sisters uppdaterade stil för våren. Genom en framgångsrik och internationell karriär har Malin Åkerman byggt sig ett starkt varumärke både som talangfull skådespelerska och modeikon.

- Att bli tillfrågad att vara ansiktet utåt för ett svenskt modevarumärke känns otroligt smickrande och är något som jag velat väldigt länge. Jag trivs bäst i jeans eller en ”rockchic” stil men älskar också att klä upp mig, Sisters har allt det jag behöver för att känna mig rätt, säger Malin Åkerman.

I vårkampanjen visar Malin flera olika stilar med nyckelplagg såsom tunikor, biker-jackor, jeans, och randiga sailor-tees. Våren på Sisters börjar starkt med en kaskad av färger och snitt som tar oss tillbaka till 80-talet. Vidare finner vi tunikor och klänningar i grafiska mönster och sprakande färger som ger en härlig vitaminchock. Både jackor, kjolar och klänningar finns i sköna jeanstvättar som ger ett nonchalant avslappnat uttryck. Som kontrast till vårens färgstarka inledning finner vi längre in på säsongen feminina plagg i pudriga pasteller. Våren avslutas med en glamourös och urban kollektion med inspiration hämtad från Afrikas vidder.

- Vi är mycket glada över att kunna presentera ett nytt modernare Sisters tillsammans med Malin Åkerman. Hon är vår favoritsyster och en stor inspirationskälla för vår kund. Hon är en tjej som inte bara imponerar och inspirerar genom sin drivkraft och klädstil, utan också genom sina värderingar och personlighet, säger Maria Sjöstrand, marknadschef på Sisters.

Sisters är from våren 2010 förändrat och förnyat. Nya Sisters är mer medvetet och mer i nuet. Det är en modern och mångsidig kollektion som lätt kan kombineras i olika outfits. Samtliga kollektioner har samlats under ett och samma namn; Sisters. Sortimentet kompletteras även med nya spännande externa varumärken. I samband med nylanseringen presenterar Sisters också en ny hemsida, www.sisters.se.

Sisters vårkampanj pågår mellan den 18 februari fram till den 30 juni 2010.

För högupplösta kampanjbilder, besök: http://mynewsdesk.com/se/pressroom/brothers-sisters

För ytterligare information vänligen kontakta:

Brothers och Sisters | Maria Sjöstrand, Marknadschef | Tel: 076-887 22 39 | maria.sjostrand@brothersandsisters.rnb.se

Micael Bindefeld AB | Alexander Westrup, Presskontakt | Tel: 070-768 44 46 | alexander@bindefeldab.se

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sisters vårkampanj med Malin Åkerman visas i:

Utomhus, butik, print samt webb.

Arbetsgrupp Sisters vårkampanj 2010:

Reklambyrå: Saturday; Art Director: Erik Torstensson; Orginal; Ludwig Gunnarsson, Sisters; Produktionsledare: Clara Aglert, Sisters;

Copy; Marcus Dunberg; Pr-byrå: Micael Bindefeld AB; Produktionsbolag: Day Stockholm; Fotograf: Marcus Olsson; Stylist: Lisa Lindqwister.

Brothers och Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers och Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000. Kedjorna ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept. För frågor om RNB RETAIL AND BRANDS, vänligen kontakta Cecilia Lannebo, Informationschef och Investor Relations, RNB, 076 8872045, cecilia.lannebo@ rnb.se