Sisters öppen tävling. Sveriges nya modestjärnor.

Sisters öppen tävling. Sveriges nya modestjärnor.

– Aldrig tidigare har ett företag i Sisters position gjort någonting liknande. Det här är en omfattande satsning från vår sida och en enorm chans för alla med designerdrömmar, säger Maria Sjöstrand, marknadschef på Sisters.

Detta är en stor satsning från Sisters för att bland annat uppmuntra nya talanger. Intresset har varit enormt och redan innan tävlingen öppnat har intresset varit enormt och 100-tals designers har hört av sig. Förutom äran kommer de 15 vinnarna att få sina kläder producerade och sålda i Sisters butiker i Sverige. De kommer också att synas på stortavlor i Sverige, få coaching, medverka i workshops, utveckla ett betydande nätverk och mycket mer. Att bli designkändisar över en natt helt enkelt.

Projektet och tävlingen går under namnet SISTERS ACADEMY och genomförs i samarbete med Studio Total, ett antal designers, Parsons New York m.fl.

www.sisters.se/sistersacademy

Brothers & Sisters Anna Klein, Project Manager +46 8 410 520 77 anna.klein@brothersandsisters.rnb.se Communication/Marketing

Studio Total, Anders Wallner, Art Director +46 70 4599 256 anders@studiototal.se

På tio år har Sisters öppnat 55 butiker. Modemötesplatser med systrar som kan kan visa dig allt det viktigaste från New York, Paris och London. Sisters är hetast i Sverige just nu. Skynda och bli vän på Facebook för fester och fantasier.

Brothers & Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers & Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000. Kedjorna ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept.

Relaterat innehåll