Förnya skorna med kreativa knytningar

Olika former, färger och material. Att vara kreativ med skosnören är ett enkelt sätt att förnya skorna. Byt färg, skapa mönster med knytningen eller varför inte använd flera snören på samma sko. Oändliga möjligheter. Här får du tre konkreta tips på hur man kan börja.

• Välj en annan typ av skosnöre – bredare, i annat material eller två skosnören på samma sko
    Med nya skosnören kan du skapa en helt ny stil. Byt skosnöret till sidenband eller använd två skosnören i olika färg. På ett litet kick kan din sko gå från sportig till chic eller från klassisk till modern.

• Knyt dina skosnören på ett nytt sätt – diamantknytning
    Att knyta mönster med skosnören är en trend som blir allt vanligare. Man kan se riktigt kreativa mönsterknytningar när man börjar kika efter det. En kul detalj för både sneakers och andra skor. Diamantknytning är en snygg och ganska enkel variant för den som vill börja någonstans.
  • Välj färg på skosnörena
    Att byta ut sina skosnören är det enklaste sättet att få sina skor att se ut som nya. Passa även på att välja en annan färg. Ny färg på skosnörena kan ändra utseendet på din sko totalt. Det blir också en detalj som enkelt kan bytas och matchas med övrig outfit, till exempel handväska eller slips.

• Mode

Paul Brunngård