Nu lanseras varumärket 52bones – ett helt nytt koncept av sulor!

Med 52bones är det enkelt att hitta rätt sula!
Många upplever det svårt att hitta korrekt sula till sin fot/sko. Detta problem har legat till grund för utvecklingen av det svenska varumärket 52bones, som är ett komplett sulkoncept på marknaden och vars ledord är enkelhet, livskvalitet och ansvar!

52bones sulor är individuellt utvecklade för att tydliggöra för konsumenten. Konceptet är också indelat i 3 olika segment, för att tydliggöra sulans användningsområde:
Comfort
– för den dagliga komforten, Active – sulor anpassade för fysisk aktivitet och Professional (lanseras senare) – sulor designade för att klara daglig påfrestning i yrkesskor.

Sulornas design är ren och enkel för att hålla en neutral ton och för att undvika att signalera fotproblem och är alltså diskreta i skon. Sulornas undersidor är attraktiva i färgglad design, matchande segmentet respektive sula tillhör.
Sulorna är försedda med dämpande och stödjande lager samt med ett exklusivt mellanskikt, för att ge bästa komfort och balansera kroppsvikten korrekt. De har även ett ytskikt i polyester/bambu, som andas och ger en hygienisk komfort. Bambu är också ett miljövänligt och tvättbart material (handtvätt). 52Bones sulor är C E-märkta enligt kategori 1.

52bones står för kvalitet och är ett väl genomarbetat sulkoncept. Varje sula har därför 30 dagars nöjd kund garanti, dvs konsumenten kan, utan motivering, lämna tillbaka produkten till butiken.

Konceptet 52bones tre segment är Comfort, Active och Professional:

Comfort
Under segmentet Comfort återfinns fotbäddar och hjälpmedel med hög dämpningsfaktor och hålfotsstöd, som höjer just komforten i skon. Här finns bl a olika typer av gelkuddar i TPR och silikon samt komfortsulor för t ex sneakers. Produkterna är C E-certifierade.

Active
Under segmentet Active återfinns C E-certifierade sulor vars egenskaper stödjer och dämpar foten vid fysiskt ansträngande aktivitet, som t ex löpning, gym och power walks. Här finns bl a modeller som går att individanpassa.

Individanpassningen är enkel att utföra själv:
1.  Värm sulan 2 min i ugn på 80 grader.
2.  Placera sulan i skon. Om originalsula finns, tas den ut först.
3.  Ta på skon, fötterna höftbrett isär, svikta i ca 1-2 min.
4.  Sulan är nu formad efter din fot.

Professional (lanseras senare).
Under segmentet Professional återfinns sulor som stödjer och dämpar foten vid arbete i yrkesskor. Produkterna certifieras för detta användningsområde samt C E-märks. Här finns vissa modeller som kan individanpassas samt dubbelstorlekar för bästa passform.

Mer information hittar du på 52bones.se