Broddar ger bra fäste under löprundan i vinter

Tillhör du dem som vill springa året runt? Härligt! Löpning är en året runt-sport som varken snö, minusgrader eller halka ska inte sätta stopp för. Med rätt utrustning och bra grepp under fötterna kan du njuta av vinterpassen. Låt inte vädret hindra dig!

Broddar ger bra fäste på halt underlag

Har vädret varierat mycket, från plus till minusgrader och med nederbörd, blir vägar och stigar hala. Med broddar som sitter tight runt din löparsko, får du ett bra grepp och kan känna dig säker på underlaget. Det ger ett mer avslappnat löpsteg och du kan hålla dig närmare din ordinarie löpteknik och dessutom minska risken för skador.

SportGrip är en brodd framtagen för löpning

SportGrip är ett tekniskt avancerat halkskydd utvecklat för att ge ett bra grepp vid löpning i terräng eller på hal väg. Brodden sitter tight kring foten vilket bibehåller löpkänslan och får halkskyddet att sitta på plats även vid hård belastning. SportGrip ger dig möjlighet att använda favoritskorna även vid förhållanden som kräver extra bra grepp.

Löparkläder för vinter och höst

Regn, kyla, blåst och snö är mer en regel än undantag under vinterhalvåret. För att hålla sig torr och varm behövs ofta löparkläder i flera lager samt även mössa och vantar mot kylan.

Reflex och pannlampa

Reflexer är livsviktiga för alla löpare som springer när det är mörkt. Se till att du syns ordentligt. En pannlampa gör dessutom att du ser var du sätter fötterna.

• vinterträning
  • broddar
  • brunngård group
  • springyard
  • vinterlöpning
  • löpning
  • halkskydd

Vi älskar skor! Brunngård erbjuder skovårdsprodukter, sulor och skotillbehör till aktiva slutkonsumenter. Produktportföljen består av sko- och fotrelaterade produkter och rymmer en mängd starka varumärken, både egna och externa. Företaget grundades 1983 av familjen Brunngård och har etablerat sig som den ledande aktören inom skotillbehör i Norden. Huvudkontoret ligger i Borås, Sverige.