Brunngård, en del av Borås-initiativet i flyktingfrågan

Sammanlagt är halva Syriens befolkning på flykt från sitt hemland. Tiotusentals vanliga svenskar lägger vardagens bekymmer åt sidan för att kunna bidra med pengar, kläder, mat och eget arbete. För att ge vårt bidrag i denna humanitära katastrof, startar Brunngård tillsammans med 18 st andra företag Borås-initiativet. Borås-Initiativet är en organiserad opolitisk och humanitär insats för att kunna ge bidrag till människor i nöd och på flykt. Samtliga företag har lagt 100 000 kr vardera som en grundplåt. Vår förhoppning är att inspirera och att fler företag väljer att göra oss sällskap.

Borås-initiativet har valt UNHCR som mottagare av insamlade medel. Vår tro är att FN:s särskilda flyktingorgan är en trovärdig och effektiv mottagare vars uppgift är att ge människor på flykt internationellt skydd och finna varaktiga lösningar för deras svåra situation.

Tillsammans investerar vi i vår gemensamma framtid!

Lars Johansson, Vd Brunngård.