Brunngård Group växer i Norden – etablerar sig i Norge

Senaste åren har varit expansiva för Brunngård Group. Med Norden i sikte har man utvecklat sortiment, lager och logistik. Alltid med fokus på att vara ett hållbart företag i ett hållbart samhälle. Nu är man redo att ta steget in i Norge och målet är tydligt – att bli marknadsledande på den norska marknaden

– Vi har stor respekt för den norska marknaden och de aktörer som är verksamma inom vår bransch. Men vi är unika när det kommer till att bygga värde för återförsäljarna. Vi erbjuder ett sortiment som rymmer en mängd starka varumärken, sammansatta i tydliga och behovsanpassade koncept för den nordiska marknaden, säger Lars Johansson, vice VD på Brunngård Group.

Brunngård Group har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande med stort fokus på hållbarhet och miljö. Ett av framgångsrecepten är en etablerad arbetsmetod de utvecklat för sina kunder.
– Vi arbetar kontinuerligt med utbildningar för våra återförsäljare. De handlar om att lära ut kunskap om skovårdsexpertis men lika mycket att stärka butikssäljarna kring service, försäljning och konsumentbeteenden. Vi skapar motiverade säljare som blir mästare på att sälja skor och skotillbehör, förklarar Lars Johansson. Vi har också smarta och flexibla logistiklösningar med snabba leveranser som är anpassade efter återförsäljarnas behov, fortsätter han.

Genom sitt strukturerade arbetssätt har Brunngård Group på sex år lyckats dubbla försäljningen av skorelaterade tillbehör på den svenska marknaden. Nu planerar man att göra samma resa i Norge. Ansvarig för den norska marknaden blir Henrik Johansson. Henrik kommer närmast från rollen som försäljningschef på Vario Sport AS som säljer sport- och outdoorprodukter.
– Brunngårds sortiment och varumärken har stor potential på den norska marknaden. Dagens konsumenter är miljömedvetna och upplysta och ställer allt högre krav på miljömärkta skovårdsprodukter med bra funktion. Precis det som är Brunngårds fokus, säger Henrik Johansson, Key Account Manager i Norge, Brunngård Group.

• Kontrakt, uppdrag

• fotvårdsprodukter
  • brunngård group
  • etablering