52BONES - Nya sulorna i TECH SERIES ger överlägsen komfort

Gillar du att röra på dig? Promenera, springa, spela padel eller gå på gym? Oavsett aktivitet förtjänar dina fötter att må bra eftersom deras välmående har stor betydelse för hela kroppens välbefinnande.

En sula kan göra underverk

Varumärket 52BONES brinner för att ge dina fötter bästa tänkbara komfort. Rätt sula, anpassad efter fotens behov, efter användningsområde och efter typen av sko, kan göra underverk och ger bästa förutsättning för varje aktivitet.

52BONES lanserar flera nya produkter under våren. Först ut är TECH SERIES som är ett komplett sortiment av uppbyggda, dynamiska premiumsulor i fyra modeller för olika användnings-områden och fottyper.

Överlägsen komfort i skorna

-Med det nya sortimentet vill vi ge dina fötter det bästa, berättar Tobias Markgård, produktansvarig för 52BONES. Vi tyckte att det saknades riktigt bra sulor på marknaden som inte kräver specialbeställningar. Får din fot maximalt stöd och dämpning ger det överlägsen komfort i skorna. Vem vill inte ha det?

Sulornas inbyggda dynamiska stöd för foten betyder att de ger stabilitet samtidigt som de tillåter fotens naturliga rörelse.

-Det mår alla fötter bra av, oavsett om man åker skidor, spelar fotboll eller promenerar, säger Tobias.

Byt ut orginalsulan

Alla fötter är unika och behöver olika stöd. Samtliga modeller i TECH SERIES finns i tre olika hålfotshöjder för att passa de flesta fötter och är framtagna för att på olika sätt stödja, stabilisera och avlasta. Både i förebyggande syfte och för att öka välbefinnandet och prestationen.

-Många vet inte om att en bra sula spelar väldigt stor roll för hur du mår, hävdar Tobias Markgård. Byt ut originalsulan i dina skor mot en uppbyggd sula som följer din fot. Du kommer att bli förvånad över hur skönt det känns, avslutar han.

Stöd och dämpning i alla typer av skor

Sulorna i TECH SERIES är utvecklade för alla som gillar att röra på sig med rätt stöd och dämpning under fötterna. De flesta hittar sin favoritsula:

TrainTech är multisportsulan för gymmet, löpningen eller promenaden.

WoolTech håller fötterna varma under utomhusaktiviteter.

GameTech dämpar under padel- eller tennismatchen.

SlimTech har tight passform och passar bäst i fotboll-, cykel- eller längdåkningsskor.

Sulorna kostar mellan 399 – 599 kr och kommer att finnas i både sport- och skobutiker samt på nätet. Finns i både dam- och herrstorlekar samt även ner till storlek 33 i en modell.

• friluftsliv
  • löpning
  • sportskor
  • padel
  • fotbäddar
  • skotillbehör
  • brunngård group
  • 52bones
  • dynamiska sulor
  • sportsulor
  • uppbyggda sulor

PAUL BRUNNGÅRD AB | FOR THE LOVE OF SHOES

Vi står för en tydlig och ambitiös vision. Genom nytänkande vill vi förändra konsumenternas syn på skovård. Alla våra varumärken, koncept och produkt ska vara enkla att förstå, enkla att använda och enkla att hitta. Allt vi gör handlar om att göra skor skönare och snyggare.

Företaget etablerades 1983 i Sparsör av familjen Brunngård och ligger idag i Viared strax utanför Borås med showroom i Stockholm, Oslo och Helsingfors. Verksamheten äger varumärkena Paul Brunngård, Springyard, 52BONES, Shoe Shame och Kvill samt är distributör för Collonil, Grangers och Pedag. Omsättningen uppgår till drygt 120 MSEK och antalet medarbetare är 28 personer.