52BONES Tech Series ger dig det bästa för foten

52BONES använder de senaste teknologierna inom produktutveckling för att utveckla sulor av högsta kvalité med optimal passform. För Tech Series valdes materialen i sulorna med extrem omsorg. Varje komponent har egenskaper som är anpassade efter fotens behov, efter skon och efter sulans användningsområde.

TrainTech har många produktfördelar:

YTSKIKT AV BAMBU-VISKOS - Bambu-viskos har antibakteriella egenskaper som håller fötterna naturligt fräscha och motverkar dessutom friktion. Det ger en skön känsla mot huden.

DJUP HÄLKOPP - Många får ont i hälen vid aktivitet. Den skålade hälkoppen ger stabilitet och naturlig dämpning genom att komprimera hälens fettkudde.

PELOTTEN LYFTER - Sulans pelott är en mjuk upphöjning under förfoten som lyfter upp och stöttar det främre fotvalvet. Det ger avlastning och minskar trycket. Pelotten kan behöva en liten stunds tillvänjning.

STÖTDÄMPNING I HÄL - En stötabsorberande dyna mitt under hälen i mjuk PU dämpar och avlastar.

UPPBYGGD HÅLFOT - Ett dynamiskt hålfotsstöd i nylon följer fotens form, ger stabilitet, optimalt stöd och avlastar fotvalvet. Hålfotsstödet finns i tre höjder för att passa de flesta fötter.

STÖTDÄMPANDE EVA - Sulan har dubbla lager av mjuk EVA i två densiteter som kombinerar stötdämpning och stabilitet i samma konstruktion.

SUPERLÄTT VIKT - Vikten är endast ca 132 g/par. EVA är ett lätt material som ger stötdämpning till extremt låg vikt.

• sportsulor
  • hålfotsstöd