Håll skor och fötter fräscha i sommar!

Undvik obehaglig lukt även i sommarskorna utan att det kräver massor av tid! Idag finns det flera enkla hjälpmedel på marknaden. Att t ex hålla sina sandaler rena även inuti ger inte bara en snygg sko, utan håller också fötterna fräscha. Att lägga i en sula som andas i textilskorna eller att spraya sina barfota fötter med en bekväm "silkesstrumpa" är andra knep att hålla obehaglig odör borta.

Det finns också särskilda doftkulor, Springyard Sneakerfresh, som placeras inuti skon när den inte används och som fungerar neutraliserande och alltså tar bort lukt. I serien hittar du också Springyard Freshy, som är en effektiv, parfymfri antilukt-spray, som förhindrar obehaglig lukt, genom att den sprayas i skon. Utöver detta finns även Bamas Fresh Deo Spray som har en fräsch doft som varar upp till 48h, som appliceras genom ett lätt tryck inuti skon, från häl till tå.
Är du barfota i skorna i sommar ska du spraya fötterna med Pedag Silky Touch eller Bama Silky Comfort, som båda fungerar som en fin silkesspray, som reducerar friktion i skon och håller huden torr, fräsch och väldoftand. Silky Touch är frisk i doften medan Silky Comfort är mer blommig.

Lycka till med sommarens sköna fötter!

• fotvårdsprodukter
  • silkesspray