Ny butik skapar förväntan

Ny butik skapar förväntan

Box Bazaar är det senaste butikstillskottet i köpcentret Gallerian i Stockholm. En helt ny butikskedja för modeaccessoarer som klockor, solglasögon och smycken från varumärken som Marc Jacobs, Prada och Thomas Sabo. Det är produkter som ofta köps som presenter, något som BSK Arkitekter tagit till vara på när de utformat inredningen.

- Vi har tagit fram en inredning där konceptet bygger på känslan av förväntan man upplever precis innan man öppnar den där speciella presenten. Inredningen uppmanar kunderna att utforska vidare och titta i nästa låda, säger Alessandro Cardinale, arkitekt på BSK Arkitekter.

Uppdraget för Box Bazaar är en del av BSK Arkitekters satsning inom handelsområdet som innefattar flera nya uppdrag inom alltifrån butikskoncept till nya handelsplatser.

- Vi ser en mycket stor potential i hur BSK Arkitekter tänkt kring hur kunden interagerar med butiken. De har tittat på helheten och tagit fram ett koncept som sträcker sig från varumärke genom gestaltning till köpbeteende, säger Christer Swanberg, delägare till Box Bazaar.

Butiken i Gallerian är Box Bazaars första och företaget tittar redan på andra etablerings- och utvecklings-möjligheter både i Sverige och internationellt.

För mer information:
Konceptansvarig: Arkitekt Alessandro Cardinale, alessandro.cardinale@bsk.se, 08-601 15 25