Inbjudan till presskonferens

Informationsavdelningen, Blekinge Tekniska Högskola Informationschef Lennarth Förberg http://www.bth.se Plats: Maskintekniks konferensrum 2303, plan 3, Norra flygeln, Campus Gräsvik. Tid: Tisdagen den 19 oktober klockan 11.15 – 12.00 KK-stiftelsens ledningsgrupp besöker BTH BTH har glädjen bjuda in till presskonferens med anledning av att Stiftelsen för kunskaps- och kompetensutveckling (KKS) besöker bland annat BTH under tisdagen. Stiftelsen arbetar för att stärka Sveriges konkurrenskraft genom att stödja forskning vid nya universitet och högskolor, kompetensutveckling för näringslivet, samt främjandet av IT inom skola, utbildning. KKS och BTH samarbetar kring detta genom ett flertal projekt. Stiftelsens ledningsgrupp besöker nu några av de verksamheter stiftelsen varit med att bygga upp vid BTH för att bland annat diskutera resultat och hur man kan gå vidare för att bidra till Högskolans forskningsprofil. Vidare vill man se goda exempel på hur samarbetet mellan KK-stiftelsen och högskolan har påverkat näringslivet i regionen För praktisk information om presskonferensen samt vägbeskrivning, kontakta Annicka Engblom, BTH, 0455-38 50 38. För mer information om Stiftelsen för kunskaps- och kompetensutveckling, besök www.kks.se Vill du veta mer om Blekinge Tekniska Högskola? Gå in på www.bth.se.

• Blekinge